donderdag 9 augustus 2012

Muggenziften

Hier en daar lees ik dat de muggen weer heerlijk in opkomst zijn. Geen slaapkamer lijkt veilig en elke nacht wordt er wel iemand leeg gezogen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er dit jaar weinig last van heb, al kan ik me nog wel wat bulten herinneren. Zo weet ik nog dat ik met twee dichte ogen wakker werd, wakker worden en je ogen niet open kunnen krijgen. Oma gelijk met azijn aan de gang want dat helpt tegen de jeuk. 'Nee, je moet er met je nagel een kruis in maken' zei mijn broer. Hoe kerf je een kruis met je nagel in een bult ter grote van je hele hand? De optie van oma leek ons nog het beste dus was ik de hele dag in de weer met natte lappen. Jawel muskitos, jullie brengen hele volksstammen tot waanzin met dat geprik. Sommige muggen lijken ware afstammelingen van Dracula te zijn want ze hebben aan één slurpje per nacht niet genoeg. Prikken zullen ze tot je eruit ziet als een mislukte krentenbol. 

Zo herinner ik me mijn twee oudste kids nog na een nachtje slapen. Wij woonden aan een sloot en als je de luchtfilters al open zette wisten die prikkrengen al binnen te dringen. Het leek wel of ze door de hor naar binnen werden gezogen. Ik kwam de kinderkamer in en daar werd ik aangekeken door twee smoeltjes onder de bulten. Het leek een ware aanslag en gelijk ging ik op jacht. Binnen notime had ik ze naar de andere wereld geslagen TSJASKKA! Wat niet wegneemt dat mijn frutseltjes nog steeds onder de bulten zaten, het zag er werkelijk waar niet uit! Gelukkig is het goed gekomen, de waterpokken hadden meer schade aangericht dan de muggen. Nou kwam ik vandaag een plaatje tegen wat mij aan het denken heeft gezet. De wetenschap is al zover dat ze oren op muizen kunnen klonen, is er niet een mogelijkheid om muggen vet te laten zuigen? Daar heb ik best een weekje jeuk voor over! 

Tot de volgende wonder 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten