vrijdag 12 april 2013

Waar is de zon?

Het is al even geleden dat we de koperen ploert hebben gezien, laat staan gevoeld. Iedereen om me heen zit er met smart op te wachten en eerlijk gezegd snap ik niet waar men het vandaan haalt dat de aarde zich opwarmt, met wat dan? De winters worden steeds kouder en witter, laat de zomers dan warmer worden please? Nou wil het geval dat aankomend weekend de thermometer likt aan de 20 graden, ik stel me dit zo voor in samenspraak met het zonnetje? Het idee alleen al dat ik 's morgens mijn bed uit kom, naar beneden dartel om vervolgens de achterdeur open te werpen om de warmte vriendelijk toe te lachen. Niets zo heerlijk om mijn ochtend kopje thee met heerlijk broodje te kunnen nuttigen in mijn achtertuin, om daarna de tuin op te vrolijken met kleur in de vorm van plantjes! Ik zeg kom maar door zon! 

Nu even de keerzijde van deze voorspellingen, ik ben en blijf een Nederlander in hart en nieren. Eerst zien dan geloven, je zult het zien! Word ik zondag wakker en hoor ik geen getsjielp van de vogeltjes, die druk doende zijn om hun nestje te bouwen en hun terrein af te bakenen. Word ik niet wakker van de katten die me uit bed mauwen omdat ze naar buiten willen en word ik op zeker niet wakker met de zon op mijn bol. Is de temperatuur net 11 graden, hebben de wolken gewonnen van de zon en komt er hier en niet daar en bui regen naar beneden. Sta je startklaar om je wintertuin om te toveren in een zomerparadijs sta je met je kaplaarzen aan en regenjas je net gekochte plantjes in de zompige aarde te wroeten en twijfel je nog of je de hortensia moet snoeien. Zie dan maar eens je tuin te schrobben want dat water wat naar beneden valt is niet weg te bezemen. Tja, dit is mijn worst case scenario voor aankomende zondag, al hoop ik dat Piet Paulusma nu eindelijk eens stopt met liegen, anders noem ik hem vanaf maandag Piet Pinokkio!

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten