zondag 3 februari 2013

Bedrijfskleding een voordeel?

Zo'n 4 dagen in de week heb ik dit probleem niet, dan verhul ik mijn mooie rondingen in een werkpak. Zodra ik onder de douche vandaan stap kan ik blindelings mijn kleding pakken zonder uren te staan treuzelen voor de kast. Het wordt wat ééntonig elke dag hetzelfde aan maar ik kan dan ook een half uur later opstaan. Tot je een week vrij bent, dan moet ik gaan spitten in mijn kledingkast, het was al even geleden dat ik daar iets uit gehaald had voor een feestje. Laten we beginnen aan de linker kant en ik trek er een vrolijke tuniek uit en bedenk dat ik hierbij wel die leuke broek kan aantrekken, maar waar heb ik die gelaten. Tijdens het zoeken achter de stapel veilig zwart vind ik de broek en trek het setje aan. Tja, die broek is iets te ruim geworden, waar heb ik mijn riem gelaten? Driftig begin ik te spitten op de bovenste plank tussen de sokken en de lingerie, alles gevonden maar geen riem. 'Heeft iemand mijn riem gezien?' vraag ik aan degene die het wilt horen. Aan het antwoord te horen heeft niemand mij gehoord en ik geef nog eens een brul met de volumeknop op oorverdovend. Nog steeds krijg ik geen gehoor omdat iedereen druk bezig is met zijn eigen ding. Geïrriteerd geef ik wat kreten die voor niemand zijn te verstaan en begin aan de volgende plank. Na een functioneel zoeken van tien minuten breek ik mijn nek over mijn spijkerbroek en zie daarin mijn riem. 'Laat maar, ik heb hem al gevonden!' roep ik nog en dochterlief steekt haar hoofd om de deur, 'riep je wat?' Na de riem in de broek te hebben geregen trek ik het tuniekje aan en bekijk mezelf in de spiegel. Hmz, die is ook al te wijd, snel trek ik hem uit en kwak het op bed. Ik zie nog een tuniekje en trek die aan om vervolgens het ding weer over mijn hoofd te trekken, past niet bij mijn broek. Ik had nog een leuke jurk, waar is die gebleven en ik lig weer met mijn kop tussen de kleding op zoek naar dat leuke jurkje. 'Gevonden!' Ik trek deze aan en zie dat ik hieronder toch wel mijn 'bangmaker' aan moet trekken wil ik die hobbels aan de flanken weg willen werken. Hij ligt vast op de plank lingerie en ik trek de plank leeg om de inhoud vervolgens op mijn bed te gooien. Dit is een stuk makkelijker zoeken en vis de 'bangmaker' tussen de stringetjes vandaan. Natuurlijk had ik eerst die jurk uit moeten trekken, met een rood en bezweet hoofd sta ik voor de spiegel en mis nog een jasje of bolero, zucht... 'Ow, ik heb helemaal niets om aan te trekken!'

Als ik na de passessie mijn bed zie dan ben ik nog wel een uur bezig om alles weer netjes in de kast te leggen en hangen. Nog steeds heb ik niets gevonden en besluit mijn huispak maar aan te trekken. Wij dames hebben het er maar moeilijk mee. Even spontaan iets drinken met je vrienden zit er niet in, ik kan gewoon niets leuks vinden in mijn kast. Nou weet ik dat er genoeg kleding in hangt maar waar? De conclusie die ik hieruit trek is dat ik gewoon te weinig vrije dagen heb om de inhoud van mijn kledingkast in mijn hoofd te prenten. Zo zie je maar dat bedrijfskleding veel meer nadelen heeft dan voordelen, ik ben het overzicht helemaal kwijt in mijn kledingkast! 

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten