maandag 26 november 2012

Kom maar door


Rond deze tijd zijn er vele mensen
die struinen werkelijk alles af
Ze hebben allen wel wat te wensen
shoppen is dan echt geen straf

In huize Beauluna hoor ik steeds vaker
'zullen we dit kopen voor onder de boom?'
Daarvan krijg ik weer een hersenkraker
hoe ga ik dit bekostigen voor dochter, lief en zoon?

Om nog maar te zwijgen over wat we gaan eten
dat is ook elk jaar weer een terugkerend probleem
Moet ik jullie dat nu al laten weten?
als je zo door blijft zeuren wordt het een winterpeen!

Dit jaar gaan we eens flink budgetteren
we moeten toch ergens de kosten weten te drukken
Marktplaats heeft 2e hands schoenen en kleren
ja Sint, daar kan je nog rake vruchten plukken!

Waar zijn de gezellige avondjes zonder tv
met een glaasje ranja en chips uit de zak
Ook niet even mail checken op telefoon of pc
terwijl ik voor bij de koffie een appeltaartje bak.

Mijn wishlist voor het komend jaar
is dat ik een ieder veel gezondheid wens
met al die dure kado's ben ik wel klaar
ik trek mijn eigen virtuele grens...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten