zaterdag 3 november 2012

Tot nu toe

Na week één ben ik in week twee de fotobewerkings apps maar eens gaan uitvogelen. In de play store vindt je genoeg van dit spul. 
Sommige apps daar kon je niet zoveel mee, al heb ik een paar favorieten. Pixlr O Matic is top! Je kan daar werken in laagjes. Na drie lagen heb je een apart resultaat waar een prof soms uren mee zoet is in een Photoshop. Natuurlijk is het niet te vergelijken, al kan je hiermee je snapshots net iets meer dimensie geven dan ze in eerste instantie zijn. Zo kwam onze Jeweetwelkater Dinges binnen met een halve vlek in de vorm van een snor. Dat vraagt om een klein testje dacht ik. Als eerste heb ik de foto bewerkt in Pixlr O Matic, daarna in Photo editor heb ik de andere helft van de snot erbij getekend met de S pen. Zie hier het resultaat van nog geen vijf minuten stoeien met de Samsung Galaxy Note2. Het was even zoeken waar alle foto´s van de verschillende bewerkings programma´s stonden. Ik heb het nu ingesteld dat alle foto´s netjes in mapjes in de gallerij komen te staan, wel zo handig anders zoek je je een ongeluk. Vandaag heb ik Photo collage gevonden. Leuke app om de foto´s in een frame te zetten of in een mooie collage. Als je bijvoorbeeld één foto in drie vlakjes plaatst lijkt het toch weer één foto. Hier had ik even meer  tijd voor nodig, het vergt enige precisie. 

Voor de verveel momentjes is er de app ´Vinger gezicht´, TE grappig om te doen en na het maken van mijn eerste vinger poppetje kwam ik niet meer bij. Ik zou zeggen een geweldige app voor de dip-verveel momenten. Je maakt een foto van je vinger, laad hem in het programma en versieren maar! Legio aan mogelijkheden. Morgen maar eens proberen of ik een bruidspaar kan maken. 

Ik kan nog uren vertellen over de verschillende apps, mijn omgeving is de testfase wel beu. ´Daar komt ze weer met haar Note veel te groot!´ Toch heb ik velen Samsung bellers wat wijzer kunnen maken, zo ook voor de panorama functie. Helemaal het einde! Je hoeft niet meer tegen een grote groep te zeggen; '' schik eens in, de buitenste passen er net niet op´. Ik kwam hem tegen in de standaard foto app die al op de telefoon staan. Je gaat naar het welbekende wieltje, dan naar fotostand en hoppa een legio aan mogelijkheden, waaronder ook de panorama stand. Ik heb nog een app die ik moet proberen, morgen maar eens uitvogelen hoe dat werkt. 


Jullie zien, ik ben volop bezig met mijn Note 2. Als ik dan lees dat sommige een wel twee dagen kunnen doen met hun batterij dan denk ik... wat doe ik verkeerd, of zit ik er teveel mee te vogelen. Het laatste is waar, vandaag had ik nog 71% batterij over, die heb ik vanavond wel weer opgebruikt, wees maar niet bang!

Tot te volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten