maandag 17 december 2012

Daar gaan we weer!

Zo'n week voor de kerst begint het al te kriebelen; kerst stress! Ik moet eerlijk bekennen dat er nog geen to do lijst op de tafel zwerft en dat komt eigenlijk door Ymke. Nou hoor ik jullie denken, who is Ymke? Dat is mijn galsteen met een doorsnee van drie centimeter en die irriteert mij enorm op dit moment. Zo'n twee weken geleden kreeg ik helse pijnen net onder de ribben en na een bezoekje aan de dokters post werd mij verteld dat het waarschijnlijk galstenen zijn. Enfin, na een injectie diclofenac zag ik de wereld aan als een doedelzak maar de pijn was weg. Ik zou fluitend naar buiten gaan, ik proberen om te fluiten maar geen geluid. Om een lang verhaal kort te maken heb ik vandaag een afspraak gemaakt bij Dr. Oei en moet er eerst bloed geprikt worden. Laat ze please mijn aderen kunnen vinden, meestal ben ik na het prikken bont en blauw. Op zich best snel, ik kan donderdag a.s. al terecht. Of ik nog dit jaar geholpen word is nog de vraag al hoop ik van wel.

Dat alles heeft mij een beetje in een roes doen dolen en dan vergeet je dat er onder de kerstboom nog niets ligt wat maar de vorm heeft van en pakje. De tweeling kijkt steeds moeilijker en de hoop op een groot pak sneeuw op kerstavond blijft ook uit als we Helga van Leur moeten geloven. Maar mamsie laat zich niet uit het veld slaan, ik heb a.s. vrijdag, zondag en maandag nog, stellen we het uitpakken van de kado's gewoon een dagje uit. Dit viel niet in goede aarde binnen het Bonagezinnetje, maar de kado ideetjes borrelen in mijn koppie. Op de één en twintigste is het traditie dat we hapjesdag houden, het is dan de langste nacht en vieren wij gezellig het Julfeest, ik kijk er nu al naar uit. Buiten het feit dat ik nog op pakjesjacht moet is het misschien ook handig wat we tweede kerstdag op het menu gaan zetten. Zoals gebruikelijk gaan wij heerlijk gourmetten/steengrillen en uiteraard mogen de stoofperen niet ontbreken voor bij het toetje. Dat wordt een boodschappenlijst maken en deze op het juiste tijdstip afwerken. Veel kan ik van te voren al in huis halen, dat gaat de vriezer in en de verse spullen haal ik maandag wel. Ik heb er ondanks Ymke heel veel zin in, de pijnstillers zijn al in huis. Natuurlijk ga ik smokkelen met het eten, ik neem voor het eten gewoon een pijnstiller in en neem mijn glaasje cola light on the rocks om met het gezin, familie e vrienden te toasten op een geweldig 2013!

Tot de volgende wonder

1 opmerking: