maandag 24 mei 2021

Wat eten we vandaag

 

De aankomende twee weken worden de twee langste weken uit mijn leven. Waarom worden het de twee langste weken, nou omdat ik moet gaan 'crashen' (lees mezelf uithongeren). Het zag er niet gunstig uit voor Silly, ik moet aan de shakes en dat is zoooo goor! Ik krijg dat niet weg, komt door de melk die een zoetige en kalksmaak krijgt en dan blokkeert mijn keel. Je gaat op zoek naar alternatieven want die lever moet echt gaan slinken voor de operatie. De lever ligt vlak bij de maag en als ze daar met een snij/niet machine langs gaan wil ik dat mijn organen wel veilig op afstand liggen. Het is voor een goede zaak, je hebt die beslissing nou eenmaal genomen dan moet je ook de gevolgen daarvan nemen en dat is streng op dieet. Je weet hoe je moet 'crashen' want dat heb je immers al zo vaak gedaan, dat die twee weken er ook wel bij kunnen toch?

Oke, voor God en vaderland, kom maar door met die troep! Toch doe ik een kleine aanpassing want drie maal daags een gore shake daar word ik niet bepaald vrolijk van. Mijn gezin kan mij na twee weken afschieten, zo niet te genieten ben ik dan. Mijn jongste dochter heeft moeite met ontbijten en neemt al een aantal jaar een shake van Herbalife, geloof het of niet zij heeft er baad bij. Ik ga met de billen bloot en zal vertellen wat ik zoal heb gegeten.

Als ontbijt... ehm... ik was iets te laat voor het ontbijt sorry! Als tussendoortje/brunch heb ik een proteïnebar op. Deze reep bevat 18% eiwit, 153 calorieën en 1.2 gram suiker (niet veel gelukkig). De smaak was goed te doen, wel lang kauwen op die reep zeg, zit er zaagsel in ofzo! Na die reep had ik al snel een liter limo (zero sugar) achter de knopen en ow... ik moet me nog aanleren om ECHT niet te gaan drinken na het eten, maar hey... ik moest het laatste restje echt uit mijn kiezen spoelen. Zo rond één uur heb ik als lunch yoghurt, kwark met aardbeismaak (laag in suikers en hoog in eiwit) met daarin 2/3 lepel herbalife formule 1 cookies & cream met een theelepel multi vezels erdoor. Het smaakte oké, niet te kalkachtig en niet al te zoet. Voor één keer per dag moet dit prima vol te houden zijn. Als tussendoortje weer een proteïne bar 16% eiwit. Na al dit zoete geweld had ik even trek in iets hartigs, meer mijn ding. Ik heb een opkikkertje tomaat genomen, was erg welkom qua smaakbeleving. Over smaakbeleving gesproken! Een paar weken geleden kwam de eiwitbijbel binnen en daar staan erg lekkere recepten in, Ja jullie denken toch niet dat ik op 3 shakes en 2 proteine bars kan leven? Voor het avondmaal doe ik koolhydraat arm, vlees, vis, ei, groenten, kip, mager vlees etc. dat soort dingen. Vanavond had ik mezelf een omelet gepland met rucola, komkommer, plakje kaas fijn gesneden, rood uitje, scheutje melk, 2 eieren en 100 gr. zalm... man man man dat is me lekker! De foto hierboven zegt genoeg toch? In de middag en avond lukt het me ook wel om de tweede liter limo naar binnen te krijgen en als toetje vanavond (lees als in na het plaatsen van deze blog) een heerlijke sinaasappel voor de vezeltjes. 

Voor mijn gevoel ben ik lekker bezig, al is het pas dag één. Morgen gaan we weer aan de slag en dan duik ik de eiwitbijbel weer in om mijn avondmaal uit te zoeken. Ik hou meer van hartig dan van zoet, dan snappen jullie wel dat ik uitkijk naar het diner. Als ik het echt niet meer trek neem ik een opkikkertje, het hele assortiment staat in de kast dus moet goed komen. Vanmorgen heb ik mij gewogen 117.1 met kleding aan en dit wordt mijn start gewicht. Vanaf vandaag is mijn nieuwe eetgewoonte gestart, volhouden Syl, je kan het! (geef mezelf een schouderklopje) Straks nog de confronterende foto's maken en mezelf meten, laat de kilo's maar verdwijnen ;-)

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten