dinsdag 3 januari 2012

Happy Newyear!

Jeetje wat gaat de tijd toch hard, we zitten nu al drie dagen in 2012 en ik heb voor mijn gevoel al bergen verzet! Lichamelijk voel ik me een omgewaaide abri en met mijn strot is het al niet veel beter gesteld. Mijn eerste vrije dinsdag van het nieuwe jaar en wat gaan we doen Syl? Nou ehm... auto naar de keuring gebracht, voor de rest bar weinig eigenlijk! Eerlijk gezegd geniet ik nog van het laatste uur van de kerst decoratie. Straks trek ik de stekker eruit en proppen we alles weer in dozen en tassen, die we vervolgens op zolder parkeren om ze op zes december weer naar beneden te halen. Zo is de cirkel weer rond, al zit er wel bijna een jaar tussen. Maar voordat het zover is gaan we genieten van een nieuw jaar met nieuwe kansen en uitdagingen. Het nieuwe jaar begon geweldig, ik had vijf minuten voor twaalf uur de veiligheidsdop van de champagnefles verwijderd om hem precies om twaalf uur te laten ploppen. Helaas, ook dit jaar had ik geen geluk want spontaan nam de kurk het initiatief om twee minuten voor aanvang al te spuiten, de helf van de fles over de vloer en over mijn partydress. Ja, dat kan alleen mij gebeuren dus begin ik met mijn wazige kop de glazen te vullen. Vergat ik de tijd, het schenken ging niet zo vlot na een aantal glaasjes plezierdrank. Enfin, iedereen zoent elkaar, wenst elkaar een geweldig 2012 en mamsie was duidelijk te laat! Het mocht de pret niet drukken en na tien minuten sta ik dan eindelijk buiten met mijn glaasje kir royal de buren te zoenen. Vaders liep goed gepakt en gezakt met een plastic tas vol vuurwerk de boel af te steken. Dat ik me dat nog herinner is me nog een raadsel. Vervolgens gaan wij traditiegetrouw nog even naar het pleintje achter ons, alwaar een minimalistisch vreugdevuurtje brand. Ik snap het wel, het zal een minimalistisch jaartje worden en de broekriem moet stevig worden aangetrokken. Tot mijn verbazing zie ik op het grasveld ernaast een stapel palets liggen, boekenkasten, tafels en nog meer brandbaar spul. Waarom gaat dat niet het vuur op, voor mijn gevoel is het al bijna uit! 'Heel zielig, we mogen geen groot vuur maken, alleen als het laag blijft mag het blijven branden' vertelde een buurtbewoner. 'Nou, dan mogen ze wel een beetje doorstoken met die voorraad, anders brand het met Pasen nog!'

We staan te genieten van het vuurwerk, zie ik een brandweerwagen de straat in  komen rijden. Nee he, gaan ze dit blussen??? Politie eromheen en de brandweer dooft het vuur. Daar gaat de lol, het is al jaren het ontmoetingsplein van de buurt, al jaren gaat het goed en nu mag het niet meer? Wat voor bollen heeft de burgemeester geslikt? Om een lang verhaal kort te maken, de boel werd gedoofd, de voorraad brandbaar hout flink uitgedund en wat er nog lag, je verzint het niet, DAT MOCHT DE FIK WEER IN! Als dit de logica is van 2012 dan is er nog hoop voor Britt en Imke! Ik ben met de familie maar weer naar binnen gegaan en daar hebben we het nog heel gezellig gemaakt. Ik ben benieuwd hoe het er aan het eind van het jaar aan toe gaat, zal er dan weer een gecontroleerd vreugdevuur zijn of staan we allemaal met een vuurkorf op het plein! Langs deze weg wil ik al mijn bloglezers een geweldig 2012 wensen, voor jullie het dubbelen wat jullie mij toewensen!

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten