woensdag 21 december 2011

Mijn moederhart brak...

Wat heb ik genoten van ons jongste vruchtje Sanne, zij schitterde op haar schoo tijdens de dinnershow. Het publiek; juist, pubertjes met pukkeltjes en een vreemd gevoel voor humor. Laat ik het zo zeggen, ze zijn enorm aan het experimenteren met gevoelens en dan per definitie die van anderen. Gelukkig had dochterlief er niet zoveel last van, zij weet goed van zich af te bijten. Het begon allemaal rond twee uur, daar kwamen de leerlingen van de school waar ik werk om de dertig dametjes in de dop te transformeren naar echte Disney sterren. Het ging in een rap tempo, voor we het wisten was het vier uur en zat iedereen in de krul en waren de gezichtjes verfraaid met een laagje make-up. De zenuwen konden komen en dat was bij sommigen wel te merken. Al stressend rende ze door de schoolgang heen, het toilet werd goed bezocht. Als ik die middag met een schoteltje in het toilet had gezeten dan had ik mijn kerstdiner bij elkaar kunnen verdienen. Sanne had dagen ervoor een jurk uitgezocht die mamsie vanmorgen nog even snel moest halen. Ze wilde graag in een nieuwerwetse Belle jurk op het podium staan en zo geschiede. Met opgestoken haren en haar prachtige glansjurk kon ze niet meer stuk, een plaatje! Vol trots ben ik erbij gaan zitten en heb van de generale nog wat filmpjes weten mee te pikken. Toen was het daar, de pubers stroomde de aula in en gingen op hun plaats zitten en wachten op wat komen zou. Sanne had al weken geoefend op al haar danspasjes en de stem was goed van kleur. Daarnaast was het ook nog even finetunen met de schoolband, waar ze wekelijks aan het oefenen waren voor deze avond. Nog een grotere verrassing, mamsie mocht erbij blijven en ik heb echt alles op film gezet. Bij ieder solostukje of tweede stem smolt mijn moederhart, wat heerlijk dat ik dit heb mogen meemaken. Om niet alles voor mezelf te houden zal ik een filmpje hierbij zetten om dit met al mijn bloglezers te delen, so cute! Het is een stukje van haar eigen arangement die zij vol trots zelf gemaakt heeft en zo knap! Nu zing ik regelmatig met Sanne mee als ze achter de piano zit en steeds zong ik een ander nummer dan zij. Dat was voor haar een teken dat ze dit wilde doen tijdens de dinnershow en zo geschiede...

Mamsie zat te genieten en de tienerjeugd er omheen waren erg druk. Ik zeg wel eens tegen mijn leerlingen dat ze druk zijn, dat is een gefluister vergeleken bij deze pubertjes. Wat kunnen die een geluid verplaatsen zeg en dan zit er één die zegt dat hij naar huis wil omdat hij net zijn laatste stuk van zijn toetje zijn huig heeft laten passeren. Ach, ik heb me er voor af kunnen sluiten en dubbel zitten te genieten, een traantje weg pinkend vol trots, mijn moederhart brak... Sanne in de schoolband

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten