zaterdag 10 december 2011

Merry Xmas

Elk jaar weer hetzelfde liedje, we moeten nog kerstkaarten versturen. In deze tijd van bezuinigen stuur ik geen kerstkaarten! Zo, dat is eruit, het is niet zo heel veel geld maar ik krijg er de kriebels van. Er was een tijd dat we meer dan honderd kaarten verstuurden en echt, we kregen het dubbelen aantal terug. Die kaarten werden bewaard en zo verdubbelde het versturen van de kerstkaarten ieder jaar en dat is geen gein meer aan. Voor je het weet zit je weken kaarten te schrijven tot je er kramp van in je vingers krijgt. Nee, dit jaar doen we het gewoon heel anders, we gaan digitaal! Helemaal 2012 om gewoon één leuke kaart te maken en die te versturen via mail, of te delen via een blog. Nou lieve bloglezers, TADAAAAAA! Ons bonagezinnetje wensen jullie warme sokken voor de koude winteravonden. Een heerlijk kerst diner en dito ontbijt. Heerlijke oliebollen en appelflappen en de duurste champagne om 2012 goed in te luiden. Bakken vol met plezier en dat jullie allemaal de postcodeloterij mogen winnen. Wij hopen dan wel op een klein deel van jullie gewonnen geld, want zonder onze speciale wensen (die altijd uitkomen) is jullie winkans gestegen tot bijna zestig procent! Laat het jullie smaken, geniet van alles wat er tijdens deze speciale dagen allemaal mag gebeuren.

De voorbereidingen van de komende feestdagen is in huize Beauluna in volle gang. De kerstboom staat te schitteren in de huiskamer. Vandaag heb ik nog een paar gaten in de boom weggewerkt met de laatste decoratieve ballen. Voor de achtertafel heb ik nog een mooie vaas gekocht waar een lavendelkleurige glitterkaars in staat te schitteren. De laatste slingers hangen we morgen met zorg op en dan kan wat ons betreft het feestgedruis beginnen. Op eerste kerstdag moet papsie werken, we ontbijten dan met een klein clubje. Natuurlijk kunnen we gezamenlijk de kerstdis nuttigen onder het genot van een sfeervolle kerstfilm, heerlijk! Op tweede kerstdag verwachten we familie en vrienden zodat ons huisje gevuld is met Xmas joy en gezellig samen zijn. Het verbaasd me elk jaar weer hoe we op elkaar gepropt de dag van gezelligheid vieren, dat de voegen het maar mogen houden. Na de kerstdagen ben ik ook nog jarig, die dag vieren we gematigd, al het eten van de kerst moet wel de gelegenheid hebben om te verteren dus ga ik meestal met de tweeling naar een musical. Ik denk dat we naar Pinokkio gaan, heb er nu al helemaal zin in. Dan krijgen we oudjaarsdag, een dag dat mamsie gezellig staat te bakken. Zoonlief zal nog wel met de ingrediënten voor de oliebollen aankomen met het verzoek om er iets lekkers van te maken. Traditiegetrouw nodigen we vrienden uit die met ons het nieuwe jaar inzingen, oubollig karaoke avondje staat op het programma. Ik weet nog dat we de buren hadden gewaarschuwd dat ze wel iets van geluidsoverlast konden verwachten, maar als ze zich verveelde mochten ze gezellig langs komen. Toen we om twaalf uur buiten stonden vroeg de buuf wanneer het zingen begon... Jawel, het kan harder! Nog twee weken en dan gaan we een week feest vieren, het begint met eerste kerstdag en eindigt op zeven januari, dan vieren Sabina en ik onze verjaardag echt!

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten