zaterdag 17 december 2011

My point of vieuw

Zou ze nog komen dit jaar, of blijven we hier liggen tot volgend jaar? Ze zou ons toch niet vergeten zijn? Ik ben benieuwd of we nog een heerlijk sopje krijgen, zo ziet de wereld er wel heel dof uit. Ik ben gemaakt om te stralen en te schitteren, net als jullie toch? Oh wacht, ik hoor iemand naar boven komen, het zal toch niet... ja! Niet zo ruw, voorzichtig, nee niet die tas, pak ons! Mijn god, kan dat niet wat zachter? Oh nee huisje, pas op straks val je eruit, kom ik hou je. Een hels lawaai komt uit het trapgat, gevolgd door een 'Sorry mam, ik kon er niets aan doen.' Een treurig aanbeeld ligt daar onderaan de trap in honderden stukjes. Er zijn drie huisjes gesneuveld, hoe vullen we die plekken nu weer op. Daar weet vrouwke wel wat van te maken hoor, geen nood.

*Week later*

Vanuit hier kan ik het hele gezin zien, nog meer kaarslicht voor me en naast me word ik bijgeschenen door vele lampjes. Eigenlijk hang ik hier prima, al kriebelen die veren soms wel een beetje. Zie mij eens schitteren en stralen, ja ook jij Tinsel. Dankzij jou krijg ik nog meer glans op mijn velletje. Het is nog even aftellen voordat ze weer allemaal gezellig voor ons gaan zingen. Het kleine mensenkind is vooruit gegaan met haar pianospel en ik moet zeggen dat de stemmen bij de muziek goed van kleur zijn. Zeg roos, weet jij hoelang we nog moeten wachten? De roos zucht en telt op haar bladeren de dagen tot kerstmis. Nog acht dagen bal, wil je misschien een klein stukje opschuiven zodat ik er ook van kan genieten? Ja ho, ik hang hier ook nog he, dit is mijn plek en daar laat ik me niet van verdrijven, zegt vlinder. Vrede op aard zegt het gehaakte engeltje en danst vrolijk rond de lichtjes. Helleuw, meej wie heng next toe joe? vraagt de rood wit gestreepte kerststok. Als je maar niet voor mijn uitzicht gaat hangen dan is het goed. Zoals engeltje al zei vrede op aard, laten wij dan het voorbeeld zijn en de plekjes met elkaar delen zodat we allemaal kunnen genieten van de komende kerstdagen. Mooi gesproken bal, zegt de piek. Van hierboven hangen jullie allemaal perfect en kunnen we gezamenlijk zien hoe dit gezin van ons geniet. Ik zie ook al wat pakjes onder ons liggen, dat moet een goed jaar worden!

Ik zie nog een gat in de boom, ik verhang nog wat versiersels. Vanuit mijn plekje op de bank ziet het er allemaal perfect uit, dit gaat een geweldige kerst worden. Het is altijd een werk om alles goed in die boom te krijgen, zeker als er wat huisjes gesneuveld zijn. Deze plekjes zijn opgevuld door nieuwe huisjes, hopelijk bemerken ze het niet dat het nieuwe zijn. Nog acht dagen voordat het kerstmis is, ons bonagezinnetje heeft er nu al zin in!

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten