dinsdag 23 oktober 2012

Be creative

Zoals jullie weten mag ik de komende twee weken gaan stoeien met de nieuwe Samsung Galaxy Note 2, dat gaat een hele uitdaging worden. Als trouwe nokia aanhanger ben ik overgestapt naar een Samsung toestel en dat met dank aan de tegekke facebook actie, alwaar ze mensen zochten om het toestel te testen. Niet om er een geweldige review over te schrijven, ik mag mijn bevindingen met jullie delen. Vanaf vandaag zal ik beginnen met de eerste indruk. Als 'doener' negeer ik de beschrijving, jawel ik stap er blindelings in. Het begon al goed, na het uitpakken was het even puzzelen hoe ik de batterij en kaartjes erin moest krijgen. Gelukkig was daar zoonlief die dit voor me gedaan heeft en ik kon aan de gang. Zie je het voor je, 4 hongerige kindertjes en manlief die zich afvroegen of ik nog wist hoe het gasfornuis werkte. Jullie snappen natuurlijk dat ik even geen trek had in een culinair hoogstandje dus werd er een maaltijd op tafel gezet die in delen kwam. Eerst de groenten, toen de gebakken aardappelen en het vlees was daarna gaar, mijn welgemeende excuus aan het gezin en voor het begrip. Snel heb ik mijn google account erop gezet en ik kon aan de gang. 

Als eerste moesten er wat apps op komen, zonder mail en facebook overleef ik het niet. Toen tweetdeck en wonder boven wonder ging dit rap en zeer gemakkelijk. Mijn eerste foto staat hier als afbeelding en die is gelijk op facebook en twitter verschenen, yesss ook dat is gelukt. Natuurlijk heb ik weer dingen fout gedaan, toen ik mijn agenda bekeek schrok ik me gek! Staan daar alle verjaardagen, evenementen etc. die ook op mijn facebook staan. Ja ho eens even, dat lees ik wel op facebook en dat moet niet in mijn agenda! Na even zoeken kon je dit uit zetten en begin ik te zoeken naar mijn agenda items... snert die staan nog op mijn oude mobiel, die moet ik nog even overzetten. Dan de S pen, als ik hem eruit haal plopt er gelijk een notitescherm op, das handig! Maar nu komt het, wil ik gaan bellen zie ik me toch een contacten erin staan, die ken ik niet allemaal en zie dat ik weer alles van facebook ertussen heb staan. Hoe ik dat moet uitschakelen is nog een puzzel maar daar kom ik vast wel uit. 

Dan nog iets over het formaat, hij is vrij groot maar ligt toch lekker in de hand. Misschien komt het dat ik grote handen heb, ik vind het niet storend. Hij is echt heel ligt en past gewoon in mijn broekzak. Dan nog een leuke app Zedge, hier kan je free ringtones vandaan halen. Zelfs Youtube kan ik nu met gemak kijken. Als ik even terug ga naar het tijdperk van de Nokia dan is dat een wereld van verschil. De note 2 is razend snel, ik kan met recht zeggen dat mijn eerste indruk echt verbluffend is en dan ken ik nog niet 1% van wat hij allemaal nog meer kan! Dat worden twee hele #becreativenl weken kan ik je zeggen. Ik durf te wedden dat ik meer tijd nodig heb om hem helemaal te kennen, dat komt helemaal voor elkaar!

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten