maandag 15 oktober 2012

Mag ik u blij maken?

Heb ik weer, 17:31 uur op mijn mobiel en een privé nummer die mij belt. Dat zegt eigenlijk al genoeg en meestal druk ik die weg. Aangezien ik wel zin heb in een gesprek neem ik op en ja hoor, ergens uit een echoput krijg ik te horen dat ik de gelukkige winnaar ben van... ja dat laatste kon ik niet echt verstaan, al klonk hij erg schattig. Ik vraag hem vriendelijk met wie ik spreek want hij is echt niet te verstaan. Toen werd het leuk, de articulatie gaat op full speed; 'U spreekt met ... en ik mag u blij maken met...' Ik moest hem weer teleurstellen want het leek wel of hij uit Oz belde als de blikken man. Ja nu begreep hij het en stopte volgens mij de mic van zijn headset in zijn mond. 'Ben ik zo beter te verstaan Mevroooouuuw?' Ehm... ik heb maar ja gezegd, om hem nogmaals te laten herhalen zou wel al te doorzichtig zijn. 'Nou vertel, waar ga jij me blij mee maken' zeg ik tegen de jongeman. Ik krijg wederom wat cryptische kreten in mijn oor geslingerd en toen kwam het. Hij mocht mij een gratis hobby pakket aanbieden.  'Doet u de hobby met uw handen of met de computer?' Is dit een serieuze vraag, 'met beiden' zeg ik hem. 'Dan kunt u uit het volgende kiezen Mevrooouuuw; En foto pakket, haken of breien pakket, creatief kaarten maken, tarot kaarten lezen... waar maak ik u blij mee Mevrooouuuw?' Ik krab eens achter mijn oor en kan er geen pindakaas van maken. 'Kunt u dat nogmaals herhalen want ik verstond de helft maar. Creatief tarot kaarten maken?' Hij begint weer van voor af aan het hele rijtje op te noemen met een overdreven articulatie dat zelfs een doofstomme het nog heeft begrepen. 'Je maakt me eigenlijk helemaal niet blij met dat rijtje' zeg ik de jongeman, want ik vind het allemaal niets'. 'Maar wat vind u dan van haken of breien Mevrooouuuw?' probeert hij alsnog. 'Dat is meer iets voor oma's en zo oud ben ik ook weer niet' zeg ik hem. 'Fotografie dan iets voor u?' En zonder te ademen gaat hij het verhaal over een foto pakket vertellen, dat ik er hele leuke plaatjes mee kan bewerken, dat ik wel vijf en zeventig foto's GRATIS kan laten afdrukken ter waarde van acht euro vijf en zeventig, 'wat vind u daarvan Mevrooouuuw?' 

Nou deze Merooouuuw heeft een heel leuk telefoon gesprek gehad en daar was de jongeman het helemaal mee eens. Ik heb denk ik wel zijn target om zeep geholpen want hij heeft me niets kunnen verkopen. Ik zei hem nog wel dat als hij me echt blij had willen maken, hij had moeten bellen dat ik een nieuwe mobiel gewonnen heb. Als dat gebeurd dan mag hij me op zeker weer terug bellen. Hopelijk is hij dan beter te verstaan.

Tot de volgende wonder

2 opmerkingen:

  1. Proest... ik versta ook nooit iets van die turbofiguren aan de lijn, hahaha.

    Maar je hebt een gezellig gesprek gehad :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker weten Puck, zo heb je ze niet vaak hahaha

    BeantwoordenVerwijderen