maandag 21 juni 2021

De statistieken na een maand

Daar zit ik dan aan de tafel, laptop voor mijn neus en naast mij het schriftje waar ik 4 weken geleden de eerste maten heb opgeschreven. De foto's heb ik jullie al laten zien, de naakte waarheid. Nu 4 weken verder krijg ik al te horen 'Jeetje wat zie je er goed uit!' en 'Je ziet het al goed hoor dat je bent afgevallen!' Dat zijn we de oneliners die je graag wilt horen toch? Leuk al deze lovende woorden maar ik wil resultaat zien op de weegschaal en in de centimeters. Vandaag was het dan zover, hup Syl, op de weegschaal jij. Vorige week was het nog 106.6 en nu 107.0 Ja wat is dat nou, ik wil afvallen niet aankomen! Rustig Syl, 'calm your tits' dat is helemaal niet zo verwonderlijk hoor. Je houd je prima aan je eetmomenten, na een half uur pas drinken en dat is allemaal netjes qua suikers en vetten. Je bent de hele week al goed bezig met wandelen en dat zorgt ervoor dat je vetten omgezet worden in spieren. Wat zeiden ze ook alweer over het gewicht van de spieren? Nou?? Juist die wegen iets zwaarder dan het vet. Doordat je eiwitrijk eet, let op de suikers en de vetten is je lichaam zich aan het resetten. De artsen hebben een beginnetje gemaakt en jij moest het verder doen weet je nog? Denk nou niet dat je teveel eet want dat lukt je voorlopig toch niet. Die halve wrap is prima en dat je nog geen 2 crackers kan eten is ook geen ramp. Je bent gewoon goed bezig PUNT!

Met deze woorden in mijn achterhoofd griste ik de centimeter van de kast en begon ik gelijk van alles te meten. Als eerste begon ik met mijn buik, slingerde de centimeter rond mijn middel en zag dat hij nu aangaf 110 cm, dat was vier weken geleden 119 cm. OOOWWW MYYY GOOOD! Kan dat in vier weken??? Al snel waren de heupen aan de beurt. Mijn dochter zei mij al dat mijn billen minder 'poofie' waren, nou laat dat terug te lezen zijn in de cijfertjes dan. Ik werp als een volleerd lassowerper de centimeter rond mijn billen en deze gaven aan 118 cm. Snel keek ik op het eerste blaadje en daar stond 130 cm. Ik was in shock, ook hier had mijn dochter gelijk. Vanmorgen trok ik voor het eerst weer een bh aan, omdat de chirurg het handig vond om precies tussen mijn borsten een gaatje te maken en een beugeltje hier best pijn doet. Ook hier zag ik al wat teveel aan stof, 'de jongens' zijn ook aan het krimpen. De borsten gaven 118 cm aan, dat was 127 cm. Daar is één iemand niet blij mee, sorry schatje! Ook de armen bovenbenen en nek waren in omtrek geslonken, hieronder zal ik het allemaal op een rijtje neerzetten.

Buik was 119 is nu 110 cm
Heup was 130 is nu 118 cm
Borst was 127 is nu 118 cm
Arm was 43 is nu 38 cm
Been was 66 is nu 63 cm
Nek was 46 is nu 43 cm

Voor de eerste vier weken een prachtig resultaat al zeg ik het zelf. Mijn geheim? Dat is geen geheim, lekker wandelen en eiwitrijk eten en dan komen we vanzelf bij het eindresultaat. Waar ik ga eindigen geen idee, ik heb mezelf op een punt gezet dat ik een gezond BMI heb en dat is 70 kilo. Maar mocht ik stranden bij de 80 kilo dan is dat ook goed. Het belangrijkste is dat ik straks in een gezond lichaam oud kan worden samen met mijn lieve hubby, waar ik vandaag op de kop af 28 jaar getrouwd mee ben,

Tot de volgende wonder
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten