zaterdag 12 juni 2021

Hoe gaat het met me

 

'Hoe gaat het nu met je?' 'Nou, ik heb mijn nageltjes weer gelakt, dat zegt genoeg toch? Ik voel me al een stuk beter dan afgelopen maandag net na de operatie kan ik jullie met plezier melden. Natuurlijk zijn er een aantal 'dingetjes' die wel een punt van aandacht verdienen. Zo kom ik bij lange na niet aan anderhalve liter vocht per dag, leef ik bij de klok en terwijl ik dit type denk ik oh k... ehm, ik moet weer wat eten! Ik heb een klein bakje waar normaal sausjes in gaan, daar gaan de paar hapjes fruit in die ik hoop weg te krijgen. Mooi formaatje en wat er niet in past gaat in de kliko, genaamd manlief. Ik zit nog in de fase pap, zacht fruit, beschuit, crackers met smeerbaar beleg, gemalen groenden en vlees en 3 zuivelmomenten per dag waarvan er minimaal 1 met eiwit moet zijn. Als ik dat zo neerzet dacht ik voorheen 'ís dit alles? Heb ik een houten bek ofzo, krent!' Daar denk ik nu 'moet ik dit allemaal opeten???' Ja zo kan het verkeren na een maagverkleining.

Zo ook gisteren, ik had heerlijke zalm gekocht en dat op een crackertje bedekt met 20+ smeerkaas, top idee! Het is een avondmaaltijd dus ik maak er zonder bij na te denken gewoon twee, want hey, je mag 3 crackers per dag Syl dus dat moet lukken. De eerste zat erin, heb ik enorm van genoten. Ik pak de tweede cracker en neem een hap, gaat nog goed en de hap erna was alsof mijn maag op slot ging. Drie dubbele sloten om mijn maag en nope, geen hap meer in te krijgen. Gelukkig zit de 'kliko' vlak naast mij en hoef ik niets te verspillen. 

Dan nog de zuivelmomenten, ik had het gevonden hoor! Waarom maak ik geen frozen yoghurt met vers zacht fruit? Dit mag ik allebei en een ijsje met de aankomende hitte is zeer welkom. Tijdens het shoppen in de plaatselijke buurtsuper heb ik de ingrediënten in mijn kar gedaan en bij thuiskomst direct de ijsjes gemaakt. In niet gevroren toestand was het lekker, niet al te zoet maar dat maakt niet uit. Vanmiddag komt ons jongste vruchtje naar beneden en zegt enthousiast 'Mam! We hebben nog ijsjes die je gisteren gemaakt heb, zullen we ff gaan testen?' Ik nam de aardbeien variant en dochterlief de framboosjes smaak. Ik ben erachter gekomen dat we de samenstelling iets moeten bijschaven want het was werkelijk waar niet te eten! Te zuur, te schraal van smaak en niet lekker. Het was wel ijs, maar daar was ook alles mee gezegd, wordt vervolgd!

Ik kan van mezelf zeggen dat ik niet kleinzerig ben, ik wil dan ook snel weer wat doen. De eerste ommetjes zijn dus al gemaakt, wel handig om bij alle ommetjes de app aan te zetten Syl, aandachtspuntje. De wekelijkse boodschappen heb ik samen met manlief gedaan, alsof ik de marathon had gelopen zo moe was ik. Pijnstillers innemen als je echt pijn heb mag hoor, wees niet zo hard voor jezelf. Dat heb ik uiteindelijk dan ook maar gedaan. Zo vlak voor het slapen gaan neem ik ze nog lekker in. Door mijn rugklachten kan ik niet lang op mijn rug liggen. Mooi verhaal, de afgelopen nachten was dat de enige houding waar ik in kon slapen maar jeetje... ik heb geen rug en billen meer over! Wat ben ik blij dat ik al op mijn rechter zij kan slapen, heeeeeerlijk! De linkerkant is nog een no go, dan ga ik door de grond. De wondjes helen mooi, van de zes gaten zijn er nog twee die iets wijken maar voor de rest is alles dicht en ziet het er rustig uit. De kleuren op mijn buik verschieten elke dag, van blauw, naar groen, geel en paars. Het sneetje waar mijn restmaag doorheen getrokken is heeft echt alle kleuren van de regenboog, maar ook dat komt wel weer goed.

Dus als men vraagt hoe gaat het met je, dan kan ik zeggen het gaat de goede kant op. Ook met de kilo's, die verdwijnen als sneeuw voor de zon, nou laat de zon maar flink schijnen want ik heb er nog genoeg!

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten