woensdag 16 juni 2021

Walking on sunshine

 

Nu ik een week verder ben en het eten en drinken al beter gaat, komt er nog iets om de hoek kijken. Jaja Silly, je zal eraan moeten geloven en meer moeten gaan bewegen! Daar heb ik mij natuurlijk al goed op voorbereid, ik heb een roeimachine aangeschaft. Deze staat prachtig in mijn slaapkamer voor de tv enorm stof te happen. De enige beweging die ik hiermee maak is het afstoffen en verplaatsen van dat ding. Het is een behoorlijke 'staindeweg' maar hey, alles voor de goede zaak! Het is de bedoeling dat ik er een aantal keer per week op ga zitten en dan ook ga roeien. Uiteraard heb ik hem wel getest en hij doet het prima maar dat is alweer een aantal maanden geleden! Nou is het voor nu niet de bedoeling dat ik vol gas tekeer ga op dit ding, eerst maar eens even de wondjes laten herstellen. 

Maar wat doe je dan in de tussentijd om je ver te zoeken en verwaarloosde conditie op peil te krijgen? De oplossing kwam van mijn lieftallige oudste dochter. 'Mam, ga lekker wandelen! Even heerlijk je koppie leeg het is echt zo fijn! Wacht, ik stuur je een app...' Daar verscheen het ommetje in mijn app en nadat ik hem had geïnstalleerd kon ik perfect bijhouden hoeveel ik gelopen had in wat voor tijd. Vanaf vorige week ben ik hem gaan gebruiken en zag ik de tijd langer worden, de meters werden een kilometer en vandaag had ik al bijna 2 kilometer gelopen. Ik vind het heerlijk om vroeg in de ochtend te lopen, die rust en stilte, bijna geen verkeer en geloven jullie dat ik elke ochtend nagefloten wordt? Wat... jullie geloven niet dat ik nagefloten wordt? Als je goed luistert vertellen de vogels je dat je goed bezig bent, moedigen ze je aan van 'zet door, je gaat lekker', dat geeft de burger weer moed. 

Na een week of 6 mag je langzaam gaan trainen, mooi verhaal maar ik zet geen poot meer in een sportschool. Het enige wat hiermee slinkt is mijn portemonnee, ik ga heerlijk zwemmen, wandelen en roeien. Andere leefstijl wilt niet zeggen dat je iets moet gaan doen wat je niet volhoud omdat het gewoon niet leuk is. Daarom doe iets wat je ook nog leuk vind, dan hou je dit het langste vol ;-)

Tot de volgende wonder



1 opmerking: