maandag 24 oktober 2011

Dat is wakker worden

Zo af en toe heeft onze ketel kuren, meestal als het kouder gaat worden. Zo ook afgelopen weekend, manlief wilde gaan douche en wat ik hoorde was een hoop gemompel, gestamp op de trappen en dan laat ik de vallende vloekwoorden maar achterwege. ''Altijd als ik haast heb gebeurd er weer wat zodat ik weer te laat kom, sterven als het niet waar is!' Ook goedemorgen schat, we hebben geen warm water zeker?  Nee en ik krijg ook lekker veel medewerking, moet ook alles alleen doen hierzo.' Tja, dat is ook niet zo verwonderlijk, op zaterdagmorgen half negen liggen de kids hier nog op in coma hoor. 'Tuurlijk, zij wel!' Nadat de kachel op bejaardenstand was gezet kregen we met moeite redelijk warm water uit de kraan en sprong ik er snel onder. Manlief was toch al te laat en ik moest ook snel naar mijn werk. Het hele weekend hoefde ik niet vroeg te douche dus had ik gewoon warm water, tot vanmorgen. Ik de kachel aan gezet, heb gewacht en mijn kleding gestreken en dacht nou kan ik er wel onder. Nou mamsie is geschikt hoor, jesses wat koud!!!! Het was zo koud dat leerlingen vanmorgen aan mij vroegen of ik was afgevallen, om maar even aan te geven hoe koud het vanmorgen was. Ik ben nog niet warm geweest vandaag, tot ik net binnen kwam. Dit is echt niet normaal, de kachel op sambal en ik in bikini! Deze tropische temperaturen komen eind oktober alleen voor rond de evenaar, echt niet normaal.

Morgen toch maar eens de meneer van de ketel bellen om te vragen of hij even naar de ketel wil kijken zodat we weer elk moment van de dag warm water hebben. De ketel is wel al bij gevuld en staat op de winterstand. Meer kunnen we er even niet aan doen, de kachel staat inmiddels weer op normaal en nu maar hopen dat het hier straks behaaglijk wordt.

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten