donderdag 13 oktober 2011

Niet meer pingen, whatsup!

De afgelopen drie dagen was het voor de verslaafde blackberry klanten flink afzien, ze waren al die tijd uit de lucht en men kon niet pingen! Het was drama voor de leerlingen bij ons op school, in één klap waren ze onbereikbaar en dat is echt drama natuurlijk. Niet meer pingen, whatsappen, facebooken, twitteren, kortom alle social media lag op zijn gat. 'Hoe moet ik nu communiceren, ik kan niet zonder mijn blackberry want zonder mijn blackberry heb ik geen leven.' Ja lieve bloglezers, jullie lezen het goed, zonder mobiel heeft de jeugd geen leven, het moet niet gekker worden! Toevallig zag ik de reclame van die twee gasten die hun nek breken om bij hun vriend te komen. Als ze door de deur kijken zien ze de benen van hun vriend en forceren de voordeur. Daar zien ze hun vriend op de grond liggen met een mobiel in zijn handen. 'Waar was je nou, we hadden al zeven en twintig seconde niets van je gehoord, geen sms, geen tweet, geen ping, geen whatsapp... waar was je nou!' De telefoon was onder de bank gevallen dus kon hij niet opnemen, is dit erg dan! Vroeger communiceerde ze via rooksignalen, de tamtam en kreeg je duivenpost als de duif niet sneuvelde onderweg. Met een beetje geluk hadden ze in de straat een telefoon die je in noodgevallen mocht gebruiken. Mijn eerste mobieltje kreeg ik pas toen ik net bevallen was van de tweeling, als ik met pech stond kon ik moeilijk met de tweeling langs de kant van de A12 gaan wachten. Wat als de ANWB paal drie kilometer verder stond, zie je me al gaan met een tweeling op de arm? Pure noodzaak was een mobieltje, ik kon met gemak een maand zonder en nam hem in het begin alleen maar mee als ik op pad ging met de kids. Dat is heden ten dagen niet meer voor te stellen, iedereen moet maar bereikbaar zijn. Volkomen bullshit, als ik via mobiel niet te bereiken ben dan krijg ik van alle kanten te lezen dat ik mijn mobiel eens op moet nemen. Ik moet helemaal niets, het ding is er om mij te dienen en niet andersom. Mag ik naast mijn mobiele leven nog een eigen leven hebben waarin ik heerlijk in een boek zit of nog gewoon domweg televisie kijk zonder dat ik aan het stomme apparaat vast zit?

Mijn mobiel staat negen van de tien keer op stil, ik zie degene al knikken die regelmatig geen gehoor krijgen. Sorry allen, ik moet van jullie allemaal rustig aan doen en goed op mezelf letten, bij deze. Mocht je mij een keer niet kunnen bereiken via mijn whatsup, bellen, tweet, mail of belletje, dan ben ik druk bezig met quality time, alleen of met mijn gezin. Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat ik geen zwarte braam heb, wat zou het dan een rustige drie dagen voor me zijn geweest. Ok, ik geef toe, bij de vierde dag had ik het toch wel gemist hoor ;-)

Tot de volgende wonder

1 opmerking: