zaterdag 1 oktober 2011

Hoe kom je er vanaf?

'Mag ik je wordfeud naam, dan kan ik je toevoegen!' Mijn wattes wil je hebben? Een maand geleden had ik er nog nooit van gehoord, 'wat is dat dan dat wordfeud?' Al snel wilde ik meer weten over dit razendsnelle online spelletje, ik ben gelijk gaan zoeken op internet. Al snel kwam ik erachter dat ik een androïde telefoon moest hebben, na even googelen moest ik mezelf teleurstellen want mijn telefoon ondersteunt geen androïde. Nou, dat is dan snel bekeken. Nog voordat ik überhaupt verslaafd kon worden viel mijn droom in duigen. Heb ik een leuke naam kan ik nog niet spelen. Nou was ik al aan het sparen voor een tablet voor mijn Ebooks, waarom dan niet een tablet die ook nog eens androïde zou ondersteunen? Ik ben eens gaan neuzen en kwam tot de ontdekking dat ik euries genoeg had voor een kleine tablet. Ondertussen heb ik er één kunnen vinden, yeah want nu kan ik ook gaan 'wordfeuden' met mijn dinnetjes. Niets is minder waar, na het hele gejengel te hebben aangesloten aan het netstroom dacht ik de grote W erop te kunnen zetten. Nee he, alles wat ik probeerde niets werkte en wat ik ook had, geen wordfeud! Nou breekt mijn slipper, waarom krijg ik er niets op, hoe komt het dat ik geen bal snap van deze nieuwerwetse junk? Ik keek het boekje eens door en begreep er geen hol van! Ik had ondertussen wel de wekker gevonden. Laat ik die eens uit gaan testen dacht ik. Nou de volgende morgen was ik in alle staten. Ruw werd ik uit mijn schoonheidsslaapje gerukt door een kukelende haan. Deze dame zat rechtop in haar boxspring en probeerde zich te oriënteren waar die graftakke herrie vandaan kwam. Op mijn nachtkastje lag mijn nieuwe aanwinst te kukelen als een ranzige schorre haan, uit alle macht probeerde ik de herrie te stoppen. Wat ik ook probeerde die haan bleef de lokroep der natuur door mijn slaapkamer te verspreiden. Ik drukte in de blind op het scherm en ineens hield het op. Jesses, dit is echt niet prettig wakker worden, bijna had ik de tablet uit het raam gegooid. Die wekker gaat uit en nooit meer aan, het hele huis was wakker en zocht naar de haan om hem zijn nek om te draaien. Toen ik die avond aan tafel het verhaal vertelde kreeg ik enkele boze blikken en een verzoek of ik niet een andere wektoon kon nemen.

Ach, ze waren in ieder geval allemaal op tijd, niemand heeft zich verslapen. Ondertussen zijn we er ook achter hoe ik wel de geinige spelletjes kan spelen. Ik had nog een micro SD kaart nodig en toen wist zoonlief te vertellen dat je achter de apps die ik wilde apk moest zetten. Heeft hij dan zitten slapen toen ik geërgerd aan het googelen was? Het genie heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik na twee dagen al aardig verslaafd ben aan wordfeud. Mocht je na deze blog nieuwsgierig zijn geworden naar dit scrabble spelletje, wees gewaarschuwd! Voor je het weet ben je dag en acht aan het stoeien met Nederlandse woorden. Ik stel voor dat dit verplicht gesteld moet worden bij de inburgeringscursus, soms herkent het geen woorden als bril en sex, stom he?

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten