maandag 17 oktober 2011

Herfstvakantie... joepie!

Zoals ieder jaar is dit DE vakantie waar de kids naar uitkijken. Waarom, nou omdat het de eerste vakantie is van het schooljaar en daar zijn ze dan zo aan toe! Ondanks het feit dat ik werkzaam ben in het onderwijs gaat deze vakantie mijn neus voorbij, in het particuliere onderwijs geen herfstvakantie dus gewoon doorwerken geblazen. Nu zijn onze kids niet hulpbehoevend en kunnen ze zich best zelf redden deze week van afwezigheid van mamsie. Je zou denken ze zich flink vervelen en dat doen ze dan ook, heel fijn! 'Mam, wat moet ik deze week nou gaan doen, ik verveel me.' Ik zou het wel weten hoor, lekker met een goed boek de bank op duiken, terwijl het buiten guur en koud is, heerlijk! Onze tweeling leest niet, boeken zijn zo saai en dik krijg ik te horen. 'Waarom ruimen jullie je kamer niet op, gewoon eens flink de bezem er doorheen want dat is toch wel eens nodig.' Ik krijg twee paar ogen op mijn gericht en als blikken konden doden zat ik nu niet braaf deze blog te tikken. Toch heeft onze jongste spruit vandaag haar kamer tot een paleisje omgetoverd vandaag. Met een rol vuilniszakken is ze naar boven gegaan en die staan nu heel sierlijk in mijn keuken voor de deur. De vloer heeft een stofzuiger en dweil gevoeld, de kasten zijn allemaal leeg gehaald en raad eens? Haar kleding is netjes opgevouwen en ligt in de kast waar het hoort! Zo trots als een pauw kwam ze melden dat ze klaar was, al wist ze nog niet waar ze onder ging slapen, de dekens liggen in de was. Ik trek de douch open en schrik me te pletter! Een stilleven van vuile kleding, beddengoed, dekens, kussens... HELP! Hoe moet ik in vredesnaam nog douche? 'Dat is zo weg hoor mam, als je nu nog even het dekbed in de wasmachine doet kan ik vannacht in een schoon bed slapen.' Mooi verhaal, of ik maar snel even wil wassen. Die ligt er niet eerder in dan twaalf uur vannacht en voor mij ligt er morgen een berg wasgoed te wachten daar krijgt een paard de hik van. Gelukkig heeft onze oudste dochter al drie draaien was gedaan en de was opgevouwen, de schat.

Dit is dag één van de herfstvakantie en hij was productief. Mamsie heeft nog lang geen vakantie en wordt gelijk opgescheept met nog meer werk, mag ik dan na de herfstvakantie een weekje in bed blijven liggen om bij te komen? Ik vrees van niet, maar er is nog iets in het vooruitzicht. Eind van de maand mag ik een uur langer in bed blijven liggen omdat de klok weer terug gaat, ik kijk er nu al naar uit.

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten