dinsdag 20 september 2011

Bezuiniging start bij de hoedjes

Elk jaar is het weer hoedjes kijken bij Prinsjesdag, zo ook dit jaar. Vanmorgen zat ik al klaar voor de tv om te zien hoe afschuwelijk de smaak is van de dames politici. Ik heb werkelijk alles voorbij zien komen, drama! Vooral de koppen die eronder zitten, sommige hadden echt geen match. Van alle hoeden stak er één met kop en schouders bovenuit, de prachtige blauwe hoed van Fleur Agema. Alles klopte bij Fleur, hoed, jurk, haar, make-up echt top! Ook Maxima vond ik geweldig in haar "Ausie look" die vrouw is zelfs met een comozak aan nog te begluren. De grootste modeflater was wel de hoed van Agnes Jongerius, nou heeft ze al een hoofd waar je met liefde alle zestien de coupletten van het Wilhelmus op wil timmeren of ben ik nu te drastisch in mijn woordkeuze? Die vrouw moet oppassen dat ze niet over haar wallen struikelt, ze zal wel vermoeid zijn over het zware debat over de pensioenleeftijd. Ik heb ooit eens een politicus horen roepen "ga koken ofzo" en ik ben ook wel geneigd om dit te adviseren. Misschien had er voor ons kijkers een zwart balkje over haar ogen moeten verschijnen. Even terug op de hoedjes, Jolanda Sap had maar besloten om helemaal geen hoedje op te zetten; 'Ik draag maar een paar dagen per jaar een hoedje en dat is met carnaval' zei ze. Nou vraag ik je, wie is Jolanda Sap om zich buiten het protocol te zetten? PvdA-kamerlid Jetta Klijnsma dacht vanmorgen vast toen ze in de spiegel keek dat dit een modetopper zou gaan worden. Nou meid, ik help je even uit de droom, dit kan echt niet! Ze slaat de plank zo ongelofelijk mis, heeft ze überhaupt een spiegel in huis vraag ik me dan af.

Nee, het was weer huilen met de pet/hoed op bij de dames hoed dragers. Zelfs Paul de Leeuw had zijn vleespet op, ook voor hem wordt het de broekriem aantrekken. Hoeden moet je met flair dragen, kijk maar naar Beatrix, zij heeft een perfect hoedenhoofd. Ik durf te wedden dat dit een vast model is en dat er een ander stofje overheen gedrapeerd is want ook Trix zal moeten bezuinigen. Toch moet ik eerlijk bekennen dat Fleur Agema hierin het best geslaagd is, zij zag er geweldig uit! Ik ben benieuwd of de bezuiniging volgend jaar te zien is met Prinsjesdag. Volgend jaar allemaal een keppeltje met een pauwenveer, er is vast wel een dame die de dames wil helpen tijdens een freubelmiddagje op het binnenhof, perfect idee voor bedrijfsuitje dunkt me.

Met dank aan manlief


 
Tot de volgende wonder

3 opmerkingen:

  1. Mooie Blog! En ja; Fleur Agema zag er top uit. Vandaag kreeg ik dit leuke filmpje via Twitter. Uit de oude (hoeden)doos.....
    http://youtu.be/pxGGAAZA3Ic

    xxx

    Dr.D.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tis ook net carnaval ieder jaar met die hoeden, geen pan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke blog! Wellicht wil je een kijkje nemen op die van mij. Ik heb een geweldige Give-Away!!

    Ik geef maar liefst 10 sets weg van 6 trendy kleuren nagellak die helemaal aansluiten bij de trends van de winter.

    http://blend-of-life.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen