zondag 4 september 2011

Tis feest!!!

'Zeg lief, wanneer gaan we je verjaardag vieren?' Ik kreeg een paar ogen op mij gericht die mij al direct vertelde dat er geen tijd was om überhaupt een verjaardag te gaan vieren. 'Moet dat? Ik heb daar helemaal geen tijd voor en ook geen zin in' was het antwoord wat ik kreeg van manlief. 'Ja dag, alweer geen zin om het te vieren, dat roep je elk jaar en vorig jaar wilde je zelfs nog vluchten en onder duiken!' Jawel, vorig jaar werd mijn schatje vijftig en een jaar van te voren riep hij al dat hij niet thuis zou zijn, dat ik geen -party hoefde te organiseren want hij wilde geen gekkigheid en vooral geen feestje! Een week daarvoor vierde een bevriend stel hun vijftigste verjaardag en het begon toch te kriebelen. Als ik nog iets wil organiseren dan moest ik wel heel rap zijn, ik had nog niet eens na gedacht over een origineel cadeau. Toen manlief veertig werd wilde ik ook iets speciaals als cadeau geven en dat was toen goed gelukt. In het diepste geheim heb ik foto's van mezelf laten maken en uit die foto's heb ik een aquarel laten maken door een Hilly. 'Kom je zelf poseren of zal ik het van een foto doen?' Het is een foto geworden en die moest in het diepste geheim worden gemaakt. Voor die foto moest ik naar Lelystad en wat vertel je dan tegen je ventje? 'Schat ik ga uit mijn werk nog even wat doen, ik weet niet hoe laat ik thuis ben dus eet maar zonder mij.' Ik had mijn tas al ingepakt en stiekem in de auto gezet. Natuurlijk belde hij en hij kreeg al argwaan, ja nu is het geen geheim meer. Wat hij zou krijgen wist hij nog niet maar dat het iets te maken had met zijn verjaardag kon niet uitblijven. Dat krijg je als je man speurhond eerste klas is, hou dan maar eens iets verborgen. Vorig jaar wist hij dat er iets gaande was, het vermoede was er maar die ene procent bleef zo onzeker. Als er iets is waar mijn ventje niet tegen kan is het wel een surprise. Niets vermoedend ging hij naar zijn werk om rond vijf uur thuis te komen. Er stond een partytent in de tuin, het huis was versierd met het getal vijftig, ballonnen en slingers maakte het plaatje compleet. 'Wat heb je gedaan, je weet toch dat ik het niet wilde vieren?' 'Schat, je wordt maar één keer vijftig en dat gaan we gewoon vieren. In de tuin kreeg hij zijn eerste cadeautjes van de kinderen, een kopje soep met een lekker broodje. 'Ga je nou maar lekker douche en omkleden en laat de rest nou maar aan mij over dan komt het allemaal goed. Toen de visite binnen kwam kon hij in ieder geval niet meer vluchten. Ik had gevraagd aan alle genodigden om een potje mosterd mee te nemen, een paar creatievelingen hadden zelfs het cadeau in de mosterd verstopt, echt een smeerboel. Wat manlief niet wist, Victor Meijer kwam ook nog even aan, geweldig vond hij dat. Nog mooier was toen hij mijn cadeau mocht uitpakken in het bijzijn van Victor. Hij kreeg een fotolijst met daarin een persoonlijk gedicht van Victor Meijer, zijn mond viel open. Toen iedereen uiteindelijk naar huis was zei hij; 'Dit is mijn mooiste verjaardag ooit geweest, dank je wel voor het feest. Dit had ik echt niet willen missen, thanks lief.'

Morgen wordt hij één en vijftig en wederom wil hij er niets aan doen met als excuus dat hij het te druk heeft. Het kan zomaar je laatste verjaardag zijn, voor mij een rede om het wel te vieren. Eéns per jaar moet het een dag worden met een gouden randje. Al komt er niet een huis vol visite, via andere wegen staan we gewoon stil bij je geboortedag. Ik ben nog altijd blij dat je geboren bent en wil dit gewoon samen met jou en vrienden vieren. Lief, ik ben wat vroeg maar laat ik de eerste zijn die je nog velen jaren in gezondheid mag leven, samen met mij natuurlijk. Van harte gefeliciteerd, geniet van elke dag samen met je gezin van het leven die je één en vijftig jaar is gegeven. Vergeet niet dat ook ik ouder word en die ene rimpel meer zie ik toch niet zonder bril.

Tot de volgende wonder

1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd, 51 jaar, dat moet wel een haagse knalfeest gaan worden ;-))

    BeantwoordenVerwijderen