zaterdag 3 september 2011

Overwerken is soms best leuk!

Als je dacht dat ik heerlijk in de zon kon liggen vandaag dan moet ik jullie, en vooral mezelf, teleurstellen. Vandaag was mijn werkzaterdag en eerlijk gezegd had ik graag wat vitamine D tot mij genomen. Nee, deze miep mocht de dames en heren voorzien van een zomer coupe. Het is één dag mooi weer en gelijk willen ze het kort en vooral luchtig. Mij maakt het niet uit, ik knip wel een mooie campingcoupe hoor. Vol goede zin ging ik op pad, ik was een keer op tijd dus kon ik nog even snel tanken. Bij aankomst had ik al een afbeller, die ging vast naar het strand. Om elf uur zou Fleur komen, die heeft niet eens de moeite genomen om af te bellen. Sta je dan met je goeie gedrag, te wachten op de klanten die niet kwamen. Op zich snap ik het wel, maar had dit even eerder bedacht dan kon ik vandaag ook even bijkleuren want ben nog net zo wit als afgelopen winter. Enfin, ik heb me toch wel vermaakt, er moesten nog wat teksten gemaakt worden voor de krant waarmee ik me niet heb verveeld. 'Oh Syl, vanmiddag hebben wij samen een model die gedaan moet worden voor Allan Vos en om vijf uur heb ik nog vier modellen waar het haar van gedaan moeten worden. Je kent mijn opsteek skills, die zijn niet echt je van het. Als je het leuk vind mag je mij helpen.' Waarom krijg ik dit soort info pas op het allerlaatste moment te horen, als ik dit van te voren had geweten dan had ik wat spullen mee kunnen nemen. Je laat je werkgever niet in zijn hemd staan, dus ging ik hem maar helpen. Info was erg summier, ik wist dat het zes modellen waren en dat het in het Bel Air hotel was in Den Haag. Toen de modellen kwamen wisten zij net zoveel als ik, niet veel dus. Gelukkig arriveerde Allan snel en kreeg ik wat meer info. Aangezien er twee dames al in de salon waren hebben we deze voorbewerkt zodat zij op de fiets naar het hotel konden gaan, zonder dat het kunstwerk weg zou waaien. Het heeft geen zin om heel bouwwerken te maken als ze nog op de fiets moeten, komen ze bezweet aan met een ingestort hoofd. Gert Jan werd helemaal nerveus, zijn we nou wel op tijd klaar. Maar natuurlijk, die zes modellen scheren we in vijf kwartier dus waar maak je je druk om. In het hotel aangekomen had Roberto zijn spullen al op tafel uitgestald, heerlijk al die make-up spulletjes te zien liggen, al was mijn taak vandaag het haar. Toen ik de kostuums zag hangen werd ik gelijk geïnspireerd en al snel begon ik met het eerste model. Gert Jan kwam iets later en heeft de overige modellen voorbewerkt zodat hij zich niet druk hoefde te maken over zijn opsteek skills.

Het was weer als vanouds teamwork en alle zes de modellen waren op tijd klaar. Voor mij tijd om in te storten, mijn spierknoop in de schouders begon nu ook voelbaar pijn te doen. 'Zal ik je knoopje even weg masseren?' vroeg Gert Jan, de schat heeft me even heerlijk gemasseerd, lief he? Het was een onverwachte opdracht maar heel gezellig. Allan Vos doet vanaf a.s. maandag mee met project catwalk, ik ga zeker kijken want ik ben verliefd op één van zijn jurken. Helaas mag ik er van dromen om ooit in zo'n jurk te passen, of zou hij ook aan plusmaatjes doen. De foto's die op dit moment gemaakt worden zal ik nog toevoegen als ik ze heb, voor nu is de koek op en duik ik lekker mijn bedje in.

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten