zondag 6 november 2011

Hij komt, hij komt


Voor vele kindertjes is het nog zes nachtjes slapen
dan is het eindelijk weer zover, want
Een mooi chantagemiddel, het geheime wapen
de Sint komt weer eens in ons land!

In zijn schuit vol pakjes en zijn paard
is hij nu onderweg met zijn Pietermannen
Schoenen die plaatsen we natuurlijk weer voor de open haard
volgens het Sintjournal is alles in kruiken en kannen

Dit Hollandse feest vieren wij niet meer, helaas
de kinderen zijn het geloof in hem verloren
Voor ons geen cadeautjes of veel geraas
het kan ze eigenlijk niet meer bekoren

De enige die er nog iets mee heeft ben ik
zodra de Sint in het land is gaat hier alles op rijm
Ik moet zeggen, dat geeft mij een enorme kick
en daarvan maak ik geen geheim

Dus mocht je vanaf volgende week zaterdag
ineens alles in de rijm-modus zien staan
Schiet dan niet spontaan in de lach
dat rijmen, sorry mensen, dat heb ik dan gedaan

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten