maandag 14 november 2011

Mama's ballen


Laatst at ik een stampot paksoi met een balletje erbij
het weer liet het toe om een stampot te eten
Ik nam een hap, 'mag ik de zout' vroeg ik heel vrij
'die bal is wel een beetje droog kan ik je laten weten!'

'Dit zijn niet de ballen van mama, die zijn lekker'
'ja die wil ik dan wel eens proeven Syl' zei Vincent mij
'Doe er dan maar vier' de hebberd en ik balen als een stekker
want daar kwam in mijn drukke schema nog een klusje bij!

Of ik maar even mama's ballen mee wilde nemen
die smaken echt goddelijk op een witte bam
Owee als ik ze niet bij me zou hebben, had ik echt problemen
je snapt dat ik zonder ballen de salon niet in kwam

Daar stond ik dus op mijn vrije avond in de keuken
de bal te maken voor het hele span
Ze waren nog in staat om me in elkaar te beuken
als ik zaterdag zonder bal aan kwam

Even zonder dollen;  mijn ballen zijn goed bevonden
hier in huis treuren ze om dit feit
Zij raken hiervan flink opgewonden
zij zijn straks al mama's ballen kwijt!

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten