zaterdag 19 november 2011

Hongerlap die ik ben


Gisteren stond ik voor de klas
toen mijn leerlingen mij even lieten weten
'Syl, het geeft echt geen pas,
je hebt het echt altijd over eten!'

Ik op hoge poten naar mijn vorige klas
'meiden, heb ik het echt altijd over eten gehad?'
Toen zij bevestigde dat dit zo was
en altijd een uur voor de lunch aan trad

Oei, nou moet ik op mijn tellen gaan passen
straks praat ik ze nog iets aan
Hebben we het om negen uur al over piepers jassen
of welke groente qua kleur bij een speklap zou staan

Nou heb ik ze stellig beloofd het hele stel
dat eten het verboden woord is in de klas
Tot ik zei dat ik de halve maan even bel
daar kreeg ik toch een tegengas!

' Hallo meiden, straks ga ik het nog vergeten
staan we daar de twaalfde voor niets,' zei ik ongestoord
'Moeten we uitwijken naar de Mac om te eten'
OEPS! daar zei ik weer het verboden woord

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten