dinsdag 22 november 2011

KKKKKKKOUD!


Vandaag eens een waardeloze klus aan gepakt
zo'n klus die je steeds verschuifd naar latere tijd
Alle bammetjes zijn naar de bodem gezakt
er past niets meer in de vriezer tot mijn spijt!

Met tassen ben ik naar de schuur gegaan
om die vrieskist op grondige wijzen leeg te trekken
Je wilt het niet weten, wat trof ik daar aan
een bak vol ijs, eigenlijk is het van de gekken!

Met een hamer ging mamsie aan de slag
zelfs de klep stond wagenwijd open
Het leek wel uitverkoop in Ijsland op een koopzondag
dat wordt met grof geweld al het ijs eruit slopen

Je had me moeten zien daar in de schuur
de ijspegels hingen in lange draden aan mijn neus
Tja, al die koopjes waren niet te duur
die moest ik wel meenemen, ik had geen keus

Na een uur van bikkelen was papsie wakker
hij lag zo heerlijk in zijn warme bed
Wreed verstoord was hij, de arme stakker
tja, ik had even niet op de tijd gelet

De vriezer is weer vulbaar en schoon
we kunnen hem weer vullen tot zijn kruin
Ijsjes, broden, vlees en zelfs een sperziboon
liggen niet meer tussen het ijs puin

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten