woensdag 16 november 2011

Wat eten we vandaag


Ja hoor, daar gaat mijn telefoon
dat zal mijn oudste dochter wezen
'Mam, eten we een prakkie, heel gewoon'
daar ben ik al vaak om geprezen

Maar wat een klus is dat
om elke dag wat anders te verzinnen
Ik zoek werkelijk de hele Appie Heijn plat
wat voor groente en vlees, waar ga ik beginnen?

Na jarenlang elke dag zorgen voor het eten
ben je wel eens door je ideetjes heen
Daar sta je dan voor de schappen te zweten
wordt het bloemkool of toch maar winterpeen

Met vier kids wil het nog wel eens voorkomen
dat ik ze niet alles even lekker vinden
Witlof, bietjes, sla of sperziebonen
gewoon eten wat de pot schaft lieve kindren

Arme kindertjes in Afrika doen hier een moord voor
die hebben dit echt niet elke dag
Geloof me, dat is waar ik me soms zo aan stoor
die zijn al blij met een droge bam met hagelslag!

'Nou mam, zet mijn prakkie dan maar snel op de post
voordat heel Afrika om komt van de honger
Doe mij maar wat lekkers voor de kost
iets van shoarma, patat of nog ongezonder'

'Al die vitaminen maken je voer veel te gezond'
ben ik dan echt zo'n gezonde koker
Vandaag gaat er gewoon rode kool met speklap door de mond
of kook ik nou weer van Jan joker!

Tot de volgende wonder

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten