maandag 11 april 2011

Bridezilla's bruidstaart

Elk uur van de dag zou ik wel taart lusten. Of het nou gevuld is met créme, fruit of chocolade, ik ben er gek op! Waar ik een enorme fan van ben is 'Cake Boss' dat kun je bijna geen taartje meer noemen. Hoe krijgen ze het voor elkaar, elke keer een pracht exemplaar en hoe groter hoe mooier! Als de taart dan af is moet het nog vervoerd worden naar plaats van bestemming, daar moet je  een gerenommeerd verhuisbedrijf voor inhuren wil je het zonder brokken af kunnen leveren. De meest fantastische taarten vliegen over de toonbank, en wij mogen het proces van dichtbij meemaken, is toch helemaal geweldig? Het gaat niet altijd naar wens, ik herinner me nog een aflevering met een helse bruid. Als ik eraan terug denk kan ik dat wicht haar nek wel omdraaien! Samen met haar moeder gingen ze een bruidstaart uitzoeken. Mama wilde een traditionele en dochterlief... die wilde het liefst zwart of heel veel kleur. Moeders wil is wet, zij mocht de taart bekostigen dus werd het een traditionele bruidstaart inclusief de sluiers en bloemen.

Buddy kijkt de moeder eens aan, daarna de dochter en weet zich geen raad. 'Dames, als jullie eruit zijn dan hoor ik het wel', en hij loopt weg. Eigenlijk heeft Buddy er al geen zin meer in en geef hem eens ongelijk. Je zou met liefde je allermooiste taart in haar gezicht willen pletten, wat een ondankbaar kreng! Als de dames eruit zijn gaat hij aan de slag en het wordt een prachtige ivoor kleurige taart in vele lagen. Versierd met sluiers, bloemen en nog meer decoratie. De taart staat gereed om in de koeler te gaan blijkt de dochter in de bakkerij te staan. Ze zou graag willen weten hoe de taart eruit ziet, Buddy zegt dat ze wel even mag kijken. Hij is even druk met iets anders bezig, de helse bruid komt de bakkerij in en ziet haar bruidstaart staan. Je verwacht dat ze achterover slaat van verbazing en helemaal blij is. Alles behalve dat, ze vindt er geen reet aan en ziet allerlei kleuren in potjes op een plank staan. Ze grijpt in de blind de potjes en begint de prachtige taart te besprenkelen met alle kleuren die ze maar kan vinden. 'Ik heb gezegd meer kleur en dus krijg ik meer kleur.' Buddy komt aanlopen en ziet het voor zijn ogen gebeuren. Hij vraagt haar wat ze aan het doen is en de helse bruid meld doodleuk dat ze kleur wilt en dat haar taart er ongeveer zo uit moet zien maar dan netter. Hij stuurt haar de bakkerij uit en zegt dat ze de taart nu wel op haar buik kan schrijven, 'je zoekt maar een andere gek die nu nog een taart voor je bakt!' Hij kon erop wachten, daar hing moeder aan de lijn met de vraag of hij dan toch niet een andere taart voor haar wilde bakken. Je moet toch gek in je hoofd zijn wil je nog een taart bakken, wat als die ook niet in de smaak valt? Buddy besluit toch een taart te bakken maar hij komt hem zelf brengen! Al zijn collega's verklaren hem voor gek maar gaan toch voor hem aan de slag. Het wordt een nog mooiere taart met besuikerde bloemen in alle kleuren. Als hij de taart komt brengen is de helse bruid niet voor commentaar aanspreekbaar, die had ik eigenhandig een tik verkocht zodat ze een week niet meer kon zitten! Tja, daar sta je dan met je prachtige 2e bruidstaart en nog geen positief woord van de bruid gehoord. Ik vond hem prachtig, veel extra werk heeft erin gezeten en dan no comment... te triest! Ik blijf fan van Buddy en hopelijk zal hij nog vele pracht taarten maken!

Tot de volgende wonder

Hier een stukje film van het verpesten van de cake...

3 opmerkingen:

  1. Respect voor zijn kunst en zeker zijn geduld. Leuk lezen weer :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet precies welke aflevering dat was.... Ik had ook moordneigingen.....

    Ik heb vandaag ook een lekker taartje op: met aarbeien!!!
    Binnenkort weer samen eentje eten:-D

    Dikke kus

    Jagaira

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OOOOOOOOH die aflevering was echt zo erg! Kon dat mens wel wurgen, en tis niet eens mijn taart!

    BeantwoordenVerwijderen