maandag 25 april 2011

The royal wedding

Hoe krik je de economie een beetje op, juist een royal wedding! Zo'n zeven miljoen hopen de Engelse shops binnen te slepen. Van mokken, tot kaarten, een Royal high tea of een spuugzak, het is allemaal te koop als herinnering van het aankomend huwelijk. Niets wordt onbenut gelaten, de Engelse ondernemer probeert er de vruchten van te plukken en geef ze eens ongelijk. Maar wie kopen de verzameling prullaria, de doorsnee 'klootjes' volk die hun kleinkinderen kunnen vertellen een heuse Royal tea cup te hebben, wat ze er niet bij vertellen is dat deze voor vijf pond gekocht is of gratis gekregen bij de aanschaf van een nieuwe tv die het hele huwelijk zal registreren. Hoe ging dat eigenlijk bij Wim Lex en Max, waren wij ook zo krankzinnig van vreugde en kochten wij de oranje mok waar we heden te daags onze sloot ochtend thee of koffie uit slurpen.  Ik herinner me nog dat onze kids deze mok gratis kregen op school, wat doen de Nederlandse ondernemers fout? Ach, zodra er iets gaat gebeuren bij de Oranjes proberen we er allemaal rijk van te worden. Ik ben heel benieuwd wie er allemaal voor de buis zitten aanstaande vrijdag. Zou dat het gemiddelde 'omroep Max' publiek zijn, het is in ieder geval een hot item om naar uit te kijken.

Waar naar gekeken wordt is uiteraard hoe Kate eruit gaat zien, stiekem ben ik ook heel benieuwd hoe de jurk eruit zou zien. Hoe de bruidegom eruit ziet is van weinig belang, het zal wel een militair kostuum zijn met de nodige medailles. Welke Royal family's zullen erbij aanwezig zijn en gaat de rijtoer wel helemaal naar wens? We gaan het allemaal zien, voor de één life, de ander zal moeten wachten tot het half acht journaal. De bladen zullen een topverkoop hebben, wie zal de reportage uitgebreid verslaan met de mooiste foto's van de kus... Ach, het duurt nog vier dagen voor het zover is. Mocht ik het journaal zien dan lijkt me het wel zo gepast om bij de koffie een oranje tompoes met slagroom erop te nemen, lang zullen ze leven in voorspoed en geluk, als het ze gegund wordt...

Tot de volgende wonder

1 opmerking:

  1. Ik had het er gister nog met mijn vriend over, dat die kate toch bijna niet weet waar ze aan begint...zag een voorstukje van de film over die 2 op tv, slecht geacteerd en ongetwijfeld bij elkaar verzonnen, das toch niks! Had stiekem best een dagje over willen gaan naar londen om het van dichtbij te zien maar helaas....toch 's avonds bij het journaal dus!

    BeantwoordenVerwijderen