woensdag 27 april 2011

Het paradijs

Wuivende palmbomen op een warm eiland, diepzeeduiken in het grote barriëre riff, bingo spelen in het buurthuis of een stevige wandeling in het sprookjesbos. Waarschijnlijk staat er vast wel iets van op je 'bucket list' en komen deze dromen ooit uit. Men zegt wel dat dit het paradijs is, zo jammer dat er aan het paradijs een prijskaartje hangt wat een prima aanbetaling zou zijn voor een startende woningzoekende. Is het paradijs dan alleen weggelegd voor de veelverdieners onder ons? Als ik denk aan het paradijs dan denk ik aan rust, luiwammesen, boeken lezen, grote glazen koude limo en drie overheerlijke maaltijden die gemaakt zijn door een topkok! Ik geef toe, als ik naar een warm eiland met wuivende palmen wordt gestuurd hoor je mij niet klagen. Dit hou ik wel een paar dagen vol, daarna ga ik toch iets missen. Ik wil dingen zien, ergens geweest zijn, oudheden ontdekken, dan heb ik pas het paradijsvogel gevoel. Het maakt mij niet uit waar het is, er valt altijd wel iets te ontdekken wat ik nog niet wist.

Tussen de plaatjes heb ik ook een stel 'Kienende' tantes gezet, mochten zij de hoofdprijs winnen dan voelen ze zich heel even in het paradijs. Iedereen kijkt je aan nadat je hard 'BINGO' hebt geroepen, wat krijgt ze? Soms een envelop met inhoud, een diepvrieskip of andere kastvullers die je met koninginnendag weer moet zien te verkopen. Voor de zesde keer wint ze een gourmetstel, die zal leuk staan bij de andere vijf dozen. Bij de volgende bingo die valt krijgt ze een diepvrieskip, hij is al half ontdooit dus moet hij diezelfde week nog op en dan maar hopen dat de hele familie geen buikloop eraan over houd. Niet te vergeten de poedelprijs, de inkoper van het bingo evenement denkt lollig te zijn en je krijgt een beeldje van een poedel, geef dan niets. Voor mij is dat een desillusie en absoluut geen paradijs gevoel. Gelukkig is niet iedereen gelijk en heeft het woord paradijs voor iedereen een andere betekenis. Wat als ik jullie het woord paradijs geef, wat borrelt er dan als eerste bij je boven, ik ben heel benieuwd!

Tot de volgende wonder

2 opmerkingen:

  1. paradijs = een plaats waar ik mezelf kan zijn en mezelf graag zie én waar iedereen me aanvaardt voor wie ik ben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gezegt Sanne, dat moet overal kunnen vind ik dus is het overal een paradijs voor jou? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen