donderdag 21 april 2011

Paasvreugde

Met de paasdagen in het vooruitzicht en de vijf vrije dagen, lijkt het een prachtig lang weekend te worden. De temperaturen zijn zomers, zon volop en wat ga je dan doen tijdens deze mooie dagen? Er is nog heel wat te doen dus zal er van luieren niet veel terecht komen. Er wordt veel drukte verwacht op de meubel boulevard, is de Keukenhof een publiekstrekker en zie je in veel tuintjes dat men bezig is deze te verfraaien met allerlei plantjes en struiken. We eten al twee dagen in de tuin en daar geniet ik al lekker van. Aangezien er hier in huize Beauluna nog heel wat werk te verzetten is kom ik gewoon te kort aan die vijf vrije dagen. Morgen vroeg ga ik maar eens boodschappen doen, daarna wil ik eigenlijk de keuken eens af schilderen en in de middag duik ik op het zonnebedje de tuin in met een goed boek. Zaterdagochtend wil ik de zolder eens leeg halen, wat valt er nog te verkopen, dochterlief zoekt zooi om tijdens Koninginnedag op een kleed te verkopen. Dat komt goed uit, we hebben tassen vol videobanden die nog best te verkopen zijn. Ik heb werkelijk geen idee wat er allemaal op zolder ligt, we gaan het beleven.

Tijdens de paasdagen gaan velen er lekker op uit, minivakantie, tent controleren op lekkage of shoppen in de winkels. Hier moet ik gewoon niet aan denken, welke gek gaat tijdens deze dagen op een meubel boulevard lopen, dan spoor je toch niet? Dan nog de Ikea spotters, je gaat toch niet voor je plezier in de file staan om vervolgens meubeltjes te gaan kijken? Nog niet te vergeten de mensen die de Keukenhof op het program hebben staan, ik snap niet wat daar zo leuk aan is. Als ik hier het dorp rond loop zie ik tulpen genoeg, alhoewel deze toch wel een beetje zijn uitgebloeid. Nee, ik blijf lekker om en rond het huis, ik hoef me echt niet te vervelen. Ik hoop dat ik mijn lezers niet beledigd heb, genieten jullie maar fijn van het shoppen, files en de bloemenpracht, ga ik me deze vijf dagen heerlijk nuttig maken! Ik wens jullie een zalig Pasen en bedankt voor die bloemen... Ollandaaaa!

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten