donderdag 30 juni 2011

De zoektocht naar een fiets

Zo elk jaar inventariseer ik de schoolspullen van de kids, is de tas nog heel, werken de stiften nog en is de etui nog om aan te gluren. De schade valt mee op de fiets van zoonlief na. Het joch groeit de pan uit en is daarom toe aan een andere fiets. Aangezien er vele spullen moeten worden aangeschaft voor volgend schooljaar zal het een derdehands fiets worden. Dat valt nog niet mee om die te vinden in de prijsklasse die je voor ogen hebt. Naarstig zeken we alle mogelijkheden af en vinden verschillende opties, die steeds op niets uitlopen. Jeetje, dat wordt nog moeilijker dan ik gedacht had, vinden we nog op tijd een fiets voor Sytse? We hebben gelukkig nog even de tijd, al wil ik die fiets wel zo snel mogelijk hebben, kan hij gelijk een testrit maken naar zijn nieuwe schoollocatie. Marktplaats heb ik al afgestruind en steeds ben ik net te laat. Ik blijf het stug volhouden want ik kan hem moeilijk elke dag laten lopen van en naar school, wel een sportief gebeuren waar ik hem echt niet blij mee maak kan ik je zeggen.

Kan iemand mij vertellen waar ik een leuke tweewieler kan vinden, die ook nog eens betaalbaar is? Ik zag van de week een geinige fiets, alles erop en eraan, kleur viel ook nog in de smaak, bleek de dame al een week in contact te komen met de hoogste bieder. Ja wat is dat nou, als hij niet reageerd gewoon verder met de koop toch? Bieden doe ik niet, als ik het wat vind dan mail ik gelijk en ik zie wel wat eruit komt. Soms hebben ze een fiets te koop gezet die bruin ziet van de roest met als onderschrift; opknappertje! Mooi verhaal, hier in huis zijn we daar niet handig in, wij hebben weer andere kwaliteiten zeg maar.  Dan zie je een beschrijving van een fiets, zie je de foto lijkt hij er niet eens op of is veel kleiner dan de wielmaat die ze dachten dat de wielen hadden. Zit dat joch nog met zijn knieĆ«n tegen het stuur zonder een stap verder te komen. Op die manier komt hij nooit aan bij zijn nieuwe school. Het valt iet mee, kan iemand mij op weg helpen? Zijn er onder mijn lezers nog mensen die een geinige tip hebben om snel aan een leuke kleine herenfiets te komen? Het moet rijden, alles erop en eraan hebben en mag best een spikkeltje roest hebben. Zoonlief moet er lekker op rijden en het liefst met versnellingen. Meer eisen heeft hij niet, als hij maar rap van A naar B kan sjezen met zijn rugzak, je maakt hem er erg blij mee want de optie lopen gaat hem echt niet worden.

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten