donderdag 9 juni 2011

Zin in taart!

'Oh mam, dit ziet er lekker uit! Hoe zou die taart smaken?' Zoonlief en ik kijken regelmatig naar  Cake Boss, een Italiaanse bakker die in New York een bakkerij heeft wat gerund wordt door één grote familie. Het water loopt ons uit de mond, met doekjes zitten we likkebaardend voor de buis. Zie je ons al zitten, duo zoetekauw krijgt spontaan trek in de cupcakes en taarten. Dat heeft ons doen besluiten om zondag eens te gaan bakken. Sytse vindt taartjes bakken zo leuk, op zijn verjaardagsfeest heeft hij een minichococake gemaakt voor bij het dessert en die smaakte verrukkelijk! Jawel, mamsie slaat een stukje taart of cake nooit af. Het begint al bij het samenstellen van alle ingrediënten, zodra dit door elkaar gemixt is kunnen we het niet laten om die lange vlerk door het beslag te jassen. Zelfs de schaal wordt vakkundig schoon gelikt. Eigenlijk is dat helemaal niet goed met die rauwe eieren, het smaakt gewoon TE lekker en probeer je dan maar eens sterk te houden om het niet te doen. Het hele huis ruikt naar de cake, heerlijk! Het is ook alweer een tijdje geleden dat ik een appeltaart heb gemaakt, ik krijg tijdens het tikken van deze blog al trek. Maandag een stuk appeltaart, wel warm, met een kledder slagroom ernaast bij een kop thee, mijn dag kan niet meer stuk.

Waar ik ook wel trek in heb is een monchou taart, die is zo klaar. Ik moet toch weer eens gaan Google hoe ik die moet maken. Lekker met een kersenvulling, of zal ik voor kiwi gaan, nee aardbeien! Oh, dit is niet goed, staan we zondag een vracht taarten te bakken ben ik na het eerste stuk taart al misselijk. Kan je een appeltaart eigenlijk invriezen? Weet je wat ook zo lekker is; warme apfelstrudel! Wedden, als ik het bericht geplaatst heb weet ik zeker dat ik een pond ben aangekomen. Goed, dat wordt dus na de komende pinksterdagen even gas terug; drie maaltijden per dag en gezonde tussendoortjes. Wat zeur ik nou, de appeltaart bestaat uit rozijnen en appel, dat is toch gezond? Mooi, heb ik voor de hele week een gezond tussendoortje!

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten