vrijdag 3 juni 2011

Komkommer crisis

'Mam, wat gaan we eten, ik heb honger!' Steevast de vraag die ik elke dag minimaal drie keer moet beantwoorden. Als ik nu zeg dat we een heerlijke salade gaan eten vluchten ze naar de plaatselijke patatboer of shoarma afhaal. Sinds de EHEC blijft de komkommer mooi in de koelkast liggen, stelletje watjes! Vanmiddag zei mijn jongste zoon dat hij de komkommer weg gemikt had omdat hij hem niet durfde te eten. Wat is dat nou, gewoon eten die groene jongens. Als we bij elk soort eten moeten nadenken wat je ervan kan krijgen dan eet je niets meer. Toch moest ik wel even denken wat je er allemaal van kan krijgen in het ergste geval. Je krijgt hoofdpijn, wordt misselijk, krijg de sproeipoep en je nieren worden aangetast. Toen ik dat laatste hoorde moest ik even slikken. Aangeboren heb ik maar ;e;en nier, als ik die moet missen ben ik mooi de Sjaak! Zal ik dan toch die krommejongens laten liggen in de schappen of toch... Vanmiddag liep ik door de buurtsuper en de komkommers zijn maar 39 cent en ze zijn gewoon TE lekker! Met de EHEC bacterie in mijn achterhoofd heb ik toch maar even gekeken waar deze vandaan kwam. Gewoon uit Nederland dus ik maak me geen zorgen. Het aantal gevallen zijn al sterk afgenomen dus moeten we gewoon weet lekker aan de komkommer salade, gaat er weer een plakje komkommer tussen het broodje gezond en probeer ik er niet al te vaak bij stil te staan dat dit mijn dood kan worden in het ergste geval. He bah Syl, nu ga je wel hele rare dingen in je hoofd halen. Toen Tjernobil plofte at ik ook nog gewoon de sla van het land, ik leef nog steeds!

Wat is het nou precies, bangmakerij? Natuurlijk wil je zo lang mogelijk gezond blijven, speel ik dan nu Rusian roulette? Ach, als het echt mijn tijd is dan is dat maar zo. Zolang de groene jongens uit Nederland komen moet ik me niet druk maken. Gewoon goed wassen en schillen dan maar. Hoe is dat bij jullie, eten jullie de komkommers of laten jullie ze lekker in de schappen liggen.

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten