dinsdag 28 juni 2011

Ja ik zweet, van mijn oksels tot mijn ...

Het is hier in Nederland hollen of stil staan met de thermometer. 'Geniet er maar lekker van...' zeiden de weermannen, jaja. Voor wie is het eigenlijk genieten, ik vind erin ieder geval niets aan. Deze hitte betekent voor iedereen zweten en dan niet alleen overdag! Vannacht doe ik wederom geen oog dicht en gaat de ventilator weer op stormstand. De snelbinders liggen al klaar, stel je voor dat manlief zijn bed uit waait, dat is niet echt de bedoeling. Vroeger kon ik met gemak uren in de zon liggen, tegenwoordig is mijn plaats onder de grote parasol omdat het gewoon niet uit te houden is. Buiten het feit dat die opvliegers ook niet echt helpen om af te koelen drink ik veel thee. Ik heb me laten vertellen dat een kop hete thee het lichaam van binnen opwarmt zodat het aan het velletje lekker koel wordt. Het werkt echt, al moet ik van die thee heel vaak naar de wc. Kwam ik net thuis hebben ze de deur dicht gemikt, 'ja mam, anders hebben we straks last van muggen!' Mooi verhaal, ik mag de dievenmoord stikken om de muggen buiten te houden. Natuurlijk gaat die deur gewoon open want mamsie heeft het heet. 'Ik heb toch niet voor niets een vliegengordijn hangen.' Hij ligt er meer naast als dat het voor de deur hangt, de kids zitten er elke keer in vast. Na vannacht krijgen we weer wat mindere temperaturen, mij hoor je niet klagen.

Hoe doen jullie dat nou, geef mij nou eens de ultieme afkoeltip voor de nacht. Na het liggen op koelelementen, windmachine op kracht 10 of mezelf bedekken met koude lappen heb ik het ultieme afkoelproces nog niet gevonden. Naar mijn man moet je niet kijken, die ligt tot zijn nek onder de dekens te zweten. Hij heeft dan ook nog eens een T-shirt aan, ik moet er niet aan denken. Als ik met deze temperaturen in een nachtgewaad lig word ik wakker in mijn Eva kostumeke. Tijdens zo'n broeierige nacht houd ik het gewoon niet vol, die krengen draaien met gemak honderdtachtig graden om mijn goddelijke lijf. Het voelt aan alsof ik mezelf wurg en daar krijg je het nog heter van! Nee, dertig graden of meer is me echt te heet, ik zou kunnen emigreren naar IJsland. Het gevaar zit erin dat mijn gezin niet mee gaat, geef ze eens ongelijk.

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten