maandag 13 juni 2011

Tieners en mamsies make-up

'Mam, ik ben wat vergeten!' Het klonk ernstig dus ik doe de deur weer open voor mijn toen vier jarige dochter. Ze huppelt naar binnen en graait in een tasje naar haar lipgloss. Dit is the bloody limit! Hoe oud is dit helemaal, vier en nu al aan de lipgloss? Ze zit net in de kleuterklas, geen hond die het opvalt of ze lipgloss op heeft of niet! Misschien ben ik hier wel debet aan, al mijn lipglosjes die bijna leeg zijn gaan naar mijn dochters, zo ook de mascara's die te lang in de koffer zitten. Het begint steeds vroeger, de liefde voor make-up bij de meiden. Als ze de make-up opbrengt doet ze het nog netjes ook! Op de foto hiernaast heeft ze zichzelf voorzien van een oog en lip make-up, zou ze mamsie volgen met haar en make-up? Gisteren stond ze de oefen Annie van een leerling op te kammen, het zag er totaal niet verkeerd uit. Zo ook de lang haar Annie, die heeft ze voorzien van een prachtig vlechtwerk met dito krullen. Het zou mij niets verbazen als ze kapper gaat worden. Helaas zal dit lichamelijk voor haar niet echt handig zijn, ze heeft spitsvoeten gehad en krijgt hiervoor speciaal aangemeten orthopedische schoenen. Lang staan is voor haar op het moment te pijnlijk en als ze kapper wil worden dan moet je toch veelal staan. Ik zie het nog gebeuren dat er elk weekend menig vriendinnetje komt om de optut sessie te ondergaan door Sanne, net als haar oudste zus heeft ze genoeg gezien van mamsie en wat hun ogen zien doen hun handen. Wat dat aangaat heb ik handige dochters die beiden niet in 'het vak' zullen treden om wat voor reden dan ook.

Onze oudste dochter maakte van elk weekend een salon hier thuis. Als de dames naar een feest gingen werden ze opgemaakt door Sabina en vaak ook nog even in de krul gezet. Alle tangen zijn niet vreemd voor haar, hetzelfde met de poederkwast. Vaak werd mamsie nog even geraadpleegd of het allemaal goed was. Natuurlijk kraak je het werk van je kind niet af en eerlijk gezegd was dit niet nodig. Vakkundig werd er gesmeerd met mamsies spullen, de magische koffer is wel heel verleidelijk. Het zal niet lang meer duren voordat het hele ritueel opnieuw begint met onze jongste telg, het is een kwestie van tijd.

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten