zaterdag 20 augustus 2011

Bartje's stoere brillen story

Soms kan een simpel voorwerp zoveel pret geven, dat vraagt om een verhaal. Vorige week was mijn liefhebbende echtgenoot op bezoek bij Henk Bres. Zoals Henk gekscherend zegt; 'Héh ken nog nie zondâh me schëhten!' dus moeten de contacten wel up to date gehouden worden. Op het moment dat de heren druk aan het âhwehoeruh waren kwam Corretje binnen, haar armen vol tassen. Ik hoop van harte dat ze de pinpas van Henk heeft leeg getrokken, kan hij zich tenminste scheren, zo scherp is die pas. Ze komt nietsvermoedend binnen en Henk ziet iets aan zijn lieftallige wederhelft. 'Wat heb jij nou weer voor een bril! 'Ja, dat is leuk, gewoon een zonnebril met normale glazen, dat is hip tegenwoordig Henk', zegt Corretje. Waarop Henk zegt; 'Je lijkt nu op Bart Chabot, weet je wat, ik ga je Bartje noemen!,  Nou ken ik Corretje als een modebewuste vrouw en die zien nieuwe trends gelijk. Het verhaal werd thuis in geuren en kleuren verteld en ik kreeg een ingeving. Mijn jongste dochter was de vorige avond naar de film geweest en had de glazen uit haar 3D bril geduwd. Die bril moest ik even lenen, zette hem op mijn neus, maakte een foto en plaatste deze op twitter om hem aan Henk te laten zien. Volgens mij schrok hij zich rot aan zijn opmerking te lezen. 'NEE HE!!!! Het is besmettelijk!!! Dat had hij nou niet moeten zeggen. Gisteren heb ik wat vrijwilligers gevonden die deze geweldig Bartje bril helemaal tegek vinden! Corretje, je bent helemaal hot dus Henk, wen er maar vast aan.

Wat een bril al niet teweeg brengt, heel oplettend dat je de bril überhaupt op haar neus zag. De meeste mannen zien niet eens als hun vrouw een nieuwe jurk heeft. Nou is zo'n bril niet te missen, een echte blikvanger, je moet wel heel kippig zijn als je die niet ziet. Ben je er eigenlijk al aan gewent Henk, of ligt de supergave Bartje bril in een la stoffig te worden? Hopelijk was hij niet al te duur, je mag hem vast niet op als je samen met Henk de boodschappen gaat halen.

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten