dinsdag 2 augustus 2011

Lekker tot aan het puntje

Met zijn tienen in een doos, het begint al gezellig. Daar is het vrij koel, zo niet dan smelten we en wordt het een plakkerige bende. Ineens worden we door elkaar geschud en belanden na ruim een half uur in een ruimte waar het heerlijk koud is, kijk ik kan wolkjes maken met mijn adem. Nog geen twee uur later horen we de ruimte open gaan, wordt de doos waarin wij wonen eruit gerukt. Met grof geweld scheuren ze onze behuizing open en, o help! Ik word eruit genomen! Wat gaan we nou beleven zeg, nemen ze mij zomaar weg bij mijn negen andere vriendjes! Daar gaat mijn hoofddeksel af, gevolgd door mijn jas en ik voel me naakt. Ze likken zelfs mijn pet en jas af, 'hé, dat hoort bij mij!' Het is al te laat, pet en jas worden in de afvalbak gemikt en ineens voel ik iets warms aan mijn kop likken, getverdegetver, wat is dat! Zijn ze nou helemaal, ze eten mijn hoofd op, nee! Owee als ze aan mijn lijf beginnen, dan zal ik ze toch eens... verder kwam het niet. Wat kan je toch genieten van een ijskoude cornetto! Zeker na een warme dag is het een welkome versnapering. Je begint bij de stukken chocola en nootjes, om vervolgens het ijs uit het hoorntje te zuigen. Langzaam wordt het hoorntje opgegeten, met een beetje mazzel is deze aan de binnenkant bekleed met een laagje chocola. Als je bijna bij het puntje bent kom je nog een groot stuk chocola tegen en dat puntje is het lekkerste van een cornetto.

Vandaag lag ons bonagezinnetje heerlijk bij een meer te genieten van de zon. Soms was het gewoon niet om uit te houden dus doken we het meer in. Eindelijk is het dan een dagje zomer geweest, het werd tijd ook! Na ons avondeten hebben we maar een heerlijke cornetto gegeten, was eigenlijk de schuld van een twitfriend, van het lekkerste deel had ze een foto op twitter geplaatst, dus zij heeft ervoor gezorgd dat ik mij heb moeten vergrijpen aan ook zo;n overheerlijk ijsje.

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten