maandag 29 augustus 2011

Koken met collega's

'Syl, we gaan met elkaar gezellig eten, je gaat toch wel mee he?' 'Maar natuurlijk ga ik gezellig mee, waar gaan we eten?' 'Hier aan de overkant, je moet wel je eigen eten maken, het is een kookworkshop, leuk he?' Toen ik dit voor het eerst hoorde dacht ik, huh? Ben ik een avondje vrij, kan ik gezellig socializen met mijn collega's uit Naaldwijk moet ik gaan koken! De hele week sta ik in de pannen te roeren voor mijn gezin en dan mag ik dat ook nog voor mijn collega's gaan doen. Ach what the heck, we zijn bij elkaar en ze zullen vast niet merken dat ik niet echt een keukenwonder ben. Toen wij daar binnen kwamen was het direct een gezellige boel, een heerlijk welkomstdrankje, het heerlijke eten stond al uitgestald en ik kreeg trek. Het voorgerecht werd voor ons gemaakt, daarna moesten we toch echt zelf het kookschort voorbinden. Ik werd al snel gegrepen door de kruidenkast, hier word ik al blij van. De kleurrijke groente lag te glimmen in de manden, niet te vergeten al het rode fruit, het water droop al langs mijn kin! Na het voorgerecht was het tijd om de gnocchi in tomatensaus te maken en het desert. De hele crue begon te snijden, hakken, pureren, rollen, roeren, scheppen, wegen, proeven (veel tussendoor proeven) en voor we het wisten stond de pudding te stijven in de vriezer en zaten wij aan de pasta. Heel apart om een pasta te maken van een rode biltstar met eieren. 'Jij bent hoofd gnocchi koken' en voor ik het wist stond ik de gnocchi uit de kokende pan te scheppen. Romano deed het zo onwijs leuk, een echte chef die de controle nergens kwijt was. Hij wist precies wat er in zijn keuken gebeurde en had alles onder controle. Petje af chef, hier kan Gordon Ramsey nog een puntje aan zuigen! Niets geen geschreeuw, alles met de juiste toon en passie! Tussen het koken en eten werd er lustig op los gelachen, Gert Jan je hebt jezelf weer overtroffen, een geweldige avond heb je ons bezorgd! Ik kan hier het hele recept wel plaatsen maar dan loopt bij jullie het water ook uit de mond. Ik kan jullie de kookworkshop echt aanraden, gewoon even langs capocucina en je bent verzekerd van een geweldig leuke avond! De gezellige foto's staan op mijn facebook dus jullie hoeven niets te missen.

We hebben een geweldig leuke avond gehad niemand heeft in het eten gespuugd of zijn vingers vanuit de neus in de pasta geroerd. Iedereen was verzadigd aan het einde van de avond en heeft genoten van de avond. Nogmaals Gert Jan, het was weer toppie! Dikke kus en zullen we nog twintig jaar Il Mondo doen?

Tot de volgende wonder

1 opmerking: