zondag 14 augustus 2011

Nee he, fiets gejat! Maar ook weer terug!

'Mam, dit is een leuke fiets, die wil ik wel hebben!' We waren al weken op marktplaats aan het zoeken naar een leuke mountainbike voor Sytse, zijn oude fiets werd te klein. Eindelijk hadden we hem gevonden, snel halen voordat hij weg is. Daar stond hij, netjes bijgehouden en nergens roest. Het is een rode mountainbike merk runner. Omdat er geen slot op zat hebben we een kettingslot gekocht met een camouflage stofje erover. Nou, een flinke dief die deze fiets nog mee krijgt. Vanavond ging hij met zijn vrienden nog even naar Waterpop in Wateringen en zette zijn fiets neer achter de Kwalitaria. Hij had zijn sleutels vergeten en mocht een slot lenen van een vriendje. De fiets werd vast gezet aan een lantaarnpaal en de jongens gingen naar het festival. Toen ze terug liepen naar de fiets was hij weg, spoorloos verdwenen. Zelfs het slot is weg, het moet niet gekker worden! Zijn eigen slot zit nog strak onder het zadel gewikkeld. De zoektocht naar een nieuwe fiets kan weer van voor af aan beginnen, en wie mag dit grapje gaan bekostigen? Alsof ons het geld op de rug groeit, het is te hopen dat we een nieuwe fiets kunnen vinden voordat de school begint. Zouden ze op het politiebureau geen gevonden fietsen verkopen voor een acht prijsje? Ik word er weemoedig van, waarom kan iemand niet met zijn graftakken van iemand anders zijn eigendom afblijven? Ik hoop echt dat degene die de fiets gejat heeft met zijn dronken hersenpan de sloot in rijd, jawel lieve bloglezers, ik ben met recht pissed off!

Aangezien ik niet van het kaliber terug jatten ben wordt het voor papsie en mamsie een stapje harder werken om die knul weer mobiel te maken. Hij kwam met een nijdig gezicht thuis en terecht! Het is niet leuk als je zo blij bent met een nieuwe fiets en dan nog geen maand later is hij meegenomen door een dief! Ik ga maar eens afkoelen en morgen maar weer op zoek naar een nieuwe mountainbike voor mijn zoon, kan wel janken.

*EDIT*

Gisteren moest ik nog bijkomen van de gestolen fiets en ben ik direct op marktplaats gaan zoeken naar een andere fiets. Ik kan die gozer toch moeilijk laten lopen elke dag naar school, dus had ik al snel een fiets gevonden voor een erg leuk prijsje. Samen met manlief in de tuut gestapt om de fiets te gaan halen, zoonlief was chagerijnig en was alweer gevlogen, hij had geen zin om mee te gaan om zijn nieuwe fiets op te halen. Toen rond halv elf mijn mobiel begon te brullen en ik zag dat het mijn oudste zoon was, nam ik op en kreeg het volgende verhaal. 'Mam, Sytse heeft mij gebeld en verteld dat zijn fiets gejat is, maar ik weet wie hem heeft meegenomen, hij stond niet op slot.' Wel pot vol blommen, hoe vaak hebben we hem niet vertelt altijd zijn fiets op slot te zetten. Het is een opvallende mooie fiets die snel meegepikt kan worden, zeker als hij niet op slot staat. Nou, daar zit je dan, heb je ineens twee fietsen ter beschikking. Ik ben wel heel blij dat de fiets terug is, dat hoor je niet vaak. Ik denk dat Sytse de volgende keer wel liker uit zijn rechter oog kijkt en zijn fiets naar behoren op slot zet als hij er zelf niet op zit.

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten