zondag 21 augustus 2011

Op de wipstoel

'Een stoel heeft vier poten, heb je er ooit aan gedacht deze alle vier te gaan gebruiken?' Deze uitspraak is voor niemand vreemd, wie zit er wel eens te 'wippen' op een stoel? Het begint al als baby, iedereen heeft wel in een 'wipstoeltje' gezeten toch? Hoe ergerlijk het ook is, het is ons nogmaals aangeleerd op de kleuterschool. Kabouter Spillebeen, do i need to say more? 'Op een grote paddenstoel, rood met witte stippen. Zat kabouter Spillebeen, heen en weer te wippen', begint er al iets te dagen? Alles wat je aangeleerd is weten we maar moeilijk af te leren, zo ook het wippen op een stoel. Ik heb ooit iemand zo hard op zijn achterhoofd zien vallen, de knal van het hoofd op de grond hoor ik nog! Laten we eerlijk zijn, we zien het gevaar er niet van in maar doen het geregeld allemaal wel eens. 'Krak zei toen de paddestoel, met een diepe zucht. Allebei de beentjes, hoepla in de lucht!' Als je er niets aan over houd dan mag je van geluk spreken. Het is ook niet goed voor je houding, hetzelfde als onderuit zitten, daar knapt je rug ook niet van op. Ik kan me er soms zo aan irriteren, zeker als er dan nog eens ongeïnteresseerd bij gekeken wordt. Sta je daar je presentatie te houden, zie ik in mijn ooghoek iemand onderuit gezakt in een stoel hangen, daar moet ik gewoon iets van zeggen. Komt het besef van de gevolgen pas als ze rugklachten krijgen, laten we het niet hopen. Elke dag zeg ik wel eens dat men recht moet staan en recht moet zitten. Kijk, als kabouter Spillebeen nou geluisterd had dan was hij echt niet van die paddenstoel gedonderd! Zou hij ervan geleerd hebben of is dit hem vaker gebeurd, wie zal het zeggen.

Zit ik net op facebook te lezen, hangt Jörgen onderuit, met zijn voeten op het bureau, door de foto's te scrollen, die hij vandaag gemaakt heeft. Hij geniet van een shopwijntje en beweerd dat dit een normale houding is om te fotoshoppen, nou vraag ik je! Volgens mij kent Jörgen het kinderliedje van kabouter Spillebeen niet en weet hij niet hoe het is afgelopen. Als je iets te ver naar achteren buig dan is er een grote kans dat hij hoepla met de beentjes de lucht in valt, daar zal je nou nooit een foto van zien!

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten