zondag 7 augustus 2011

TADAAAA!

Afgelopen week was ik weer eens aan het snuffelen op marktplaats, tijdens mijn vakantie een geweldige bezigheid. Aangezien we maar weinig zon hebben gehad moet je jezelf toch enigszins bezig weten te houden nietwaar? Vooral het kopje gratis is mijn favoriet, wat de mensen allemaal niet weggooien! Ik stuitte op een boekenkast, wit van kleur en zag er nog heel goed uit, gratis op te halen. Huh, gratis???? Kijk ik verder zie ik dat hij gereserveerd staat, dat is balen want hij is wel mooi en zou ons overschot aan boeken prachtig kunnen huisvesten. In een opwelling druk ik op mail adverteerder en tik een berichtje; 'Mocht de kast niet opgehaald worden dan heb ik interesse.' En zo geschiede, gisteren kreeg ik een mailtje dat degene die hem op zou halen nog steeds niet geweest is en hij wilde er eigenlijk wel vanaf. Komt dat even goed uit, ik wil hem heel graag! Vandaag was het dan zover, rond half zes zijn we naar zijn huis gesjeesd en hebben de kast opgehaald. Er waren wat duveltjes gebroken tijdens het uit elkaar halen, maar die kopen we er wel weer bij, geen punt bij karwei/hornbach/gamma etc. Na het uitladen zie ik dat het bijna zes uur is, als we die duveltjes nog willen scoren moeten we snel zijn! Natuurlijk gesloten en ik rij terug naar huis. Bij de rotonde bedenk ik me dat het ding bij de Ikea vandaan komt, zullen we daar maar even langs rijden dan? Uiteindelijk kwamen we met prullaria thuis maar zonder duveltjes want die kreeg ik met vier dagen over de post. Belachelijk, daar ga ik echt niet op wachten. Mijn klus dyslectische ventje had de oplossing; 'ik breek ze wel doormidden, heb ik er vast wel genoeg. Dus, mocht de kast morgen in een andere vorm staan dan komt het door de te kleine duveltjes. O ja, hij hield ook nog een paar schroeven over, o help!

Uit heel het huis werden boeken geplukt die het aanzien nog waard waren om in de kast te zetten. Alle boeken hebben een aai van de stoflap gekregen en ze staan weer prachtig te blinken in mijn nieuwe kast. Ik wed dat deze kast nog mooier uit komt tegen een lavendelkleurige muur, toch mijn ventje maar eens lief aankijken. Voor nu ben ik heel blij!

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten