zondag 7 augustus 2011

Over met de pret

Zo'n drie weken geleden begon mijn vakantie, lekker even helemaal niets doen heerlijk! Genieten van geen wekker, hopend op mooi weer met veel zon uren en veel barbequë. Die voorspelling is helaas niet uitgekomen, ik heb zeggen en schrijven één keer in de zon kunnen liggen. Barbequë hebben we één keer gedaan, een Hollandse stamppot smaakte meer bij deze zomer. Van het weer moesten we het niet hebben dus hebben we onze vakantie nuttig besteed. De kwasten kwamen weer tevoorschijn, potten verf werden gehaald en hopen dat de bak behangerslijm nog goed was om die laatste vier baantjes op de muur te plakken. Nou ik heb nieuws, het is me bijna allemaal gelukt. Vandaag is het sierrekje, waar wij al jaren boeken in hadden staan, geschilderd in de kleur off white. Het begint al erg leuk te worden hier in huis, al moet de grootste klus nog starten. Helaas is de vakantie voorbij en heb ik er ook even geen zin meer in. We doen gewoon even een klusstilte zodat we er over een paar weken weer zin in hebben om het af te maken. In de tussentijd moet dan ook eindelijk de keuken gedaan worden, kortom, nog genoeg te doen. Morgen gaat de wekker weer om zeven uur af, sta ik mijn werkpak te strijken en worden de bammetjes weer gesmeerd voor in de pauze. Wat wel even jammer was dat ik zo'n vier dagen plat lag met mijn rug, is toch zonde, als dit niet was gebeurd had ik de salontafel ook kunnen verven, helaas.

Morgen zie ik mijn collega's weer, ik ben benieuwd naar hun vakantie verhalen. Ze zullen wellicht bruiner zijn dan mijn blanke natte zomertint Nederland maar dat mag de pret niet drukken. We gaan de verhalen van de leerlingen weer aanhoren, ben heel benieuwd hoe zij het hebben gehad tijdens hun vakantie.

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten