dinsdag 29 maart 2011

Genaaid door de klok

Welke gek heeft dit verzonnen, elk jaar moeten we die klok weer verzetten. Naar wintertijd is niet zo'n punt (ik kijk er nu al naar uit) maar naar zomertijd... Het komt altijd ongelukkig uit, zo ook afgelopen weekend. Ben je in leuk gezelschap, drink je een lekker glaasje bubbels terwijl je weet dat je de volgende ochtend vroeg weer in de plooi getrokken klaar moet staan. Dat laatste is gewoon onmogelijk, ik heb veel moeite moeten doen om het strijkijzer in de kast te laten staan, hoe krijg ik die wallen ooit nog weg! Smeren helpt al jaren niet meer en de oogleden gaan steeds meer richting het zuiden hangen. Als de klok een uur vooruit gaat ben ik een week niet vooruit te branden. Volgens de klok moet je al eten terwijl mijn biologische klok het daar totaal niet mee eens is. We eten al twee dagen om zeven uur en waar ik normaal rond 12 uur naar bed ga heb ik nog lang geen slaap. De klok geeft dus om zes uur wintertijd aan dat het zomertijd zeven uur is, het bevoel van een uur korter slapen blijft lang hangen, kunnen jullie me nog volgen?

Het resultaat van de wisselende uren doen mij geen goed, dit trek ik echt niet lang meer. Zelfs het biologisch ritme heeft ondertussen een burnout of zit er dicht tegenaan. Vanmorgen hoorde ik dat er in Rusland de zomertijd afgeschaft is, kan dat hier ook niet gebeuren? Laat hem dan maar op zomertijd staan, zodat het 's avonds langer licht blijft. Overdag ben ik toch op mijn werk en gebruiken we thuis geen tot weinig stroom. Heren politici, ga daar nou eens een spoeddebat over houden. Ok, ik geef jullie de tijd tot vlak voor het terug zetten van de klok...

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten