zaterdag 5 maart 2011

Theaterdingen

The Wiz, Robin Hood, Kriezus, Natlantis, The Grinch, Voer me, Sister Act, Spy Eye en Hamelen zijn een greep uit de lijst musicals waarin ik grote en kleine rollen heb mogen spelen. Het blijft mijn passie en dit jaar geen musical. Dit jaar moest ik een keus maken uit twee evenementen en dat ging niet zonder slag of stoot. Alles heb ik overwogen, de data met elkaar vergeleken, nog geprobeerd om enig invloed te hebben om één van de twee te verzetten maar helaas. Ik moest dit jaar kiezen tussen een hoofdrol spelen in Bizar of een weekend beurzen waarin ik de Miss Plussize Fashion verkiezing 2011 mocht medeorganiseren en presenteren. Mijn keus was echt niet gemakkelijk, beide wil ik zo goed mogelijk doen en samen ging echt niet, ze vielen ook nog eens in hetzelfde weekend en dan moet je sommige mensen teleurstellen. Ik heb gekozen voor de beurs en ga daar natuurlijk voor, al blijf ik het nog steeds jammer vinden dat ik dit jaar niet met mijn Waanzinnige familie in het theater sta. Mijn rol heb ik terug gegeven en ik ga er vanuit dat mijn opvolger er een geweldig personage van heeft gemaakt en ik... ik ga enorm genieten van zestien prachtige curvy lady's die gaan schitteren op de grotematen beurs.

Even terug naar mijn theaterdingen, dat blijft een passie en ik ben bang dat ik ook dit jaar weer auditie ga doen. Bij Waanzin theaterproducties heb ik in twee musicals mogen schitteren, ik herinner me mijn kennismaking tijdens een verlaten auditie. Mail: Hallo Sylvia, zou je het volgende nummer willen instuderen en een eigen musical nummer? De datum voor je auditie is... *SLIK* ik mag komen auditeren! Ok, elke dag de nummers oefenen tot ze er hier in huis gek van werden. 'Moet dat nou mam, ik wil Goeie Tijden kijken', ja, dat moet! Ik was dan ook heel blij op de momenten dat ik even alleen thuis was zodat ik me even lekker kon laten gaan. Om mijn gezin tegemoet te komen ben ik van pure nood maar in mijn auto gestapt om die verrekte regels tekst in mijn kop te krijgen. In die tijd had ik de staatskas behoorlijk kunnen spekken met de boetes die ik gelukkig niet heb gekregen, ik was echt niet aan het bellen hoor, dat was mijn voice recorder! De auditie ging goed en ik kreeg gelijk een grote rol, Sletty Hetty werd het en wat een toffe rol! Als zeventig jarige mannenverslindster speelde ik de rol met enorm veel plezier.

Nog zo'n rol waar ik me enorm heb mogen inleven was The Grinch. Jawel, groen past me heel goed en wat moest ik een conditie hebben om deze rol te spelen. Zo kwam ik uit een theatervloer, moest ik me tijdens één voorstelling schminken met groene oogschaduw omdat de groene schmink niet in de koffer zat en at ik een bananenschil die ik vervolgens in het publiek smeet, fantastisch! Het gegil van de VMBOers geeft je een kick en je krijgt een leuke interactie met het publiek. 'Wat nou gadverdamme, die banaan is ook niet te vreten, hierzo hebben?' en na de schil mikte ik de banaan ook door de zaal.

Wat me ook voor altijd bij zal blijven is de open podium act die we elk jaar organiseerde voor onze trouwe fans. Ieder mocht iets aanbrengen, voor mij het ultieme moment om eens een lied te verkr*chten door de tekst te veranderen zodat Big Spender ineens de titel 'T is mijn luier" kreeg. Drie achterlijke gekken verkleed als baby probeerde erachter te komen wie nummer 2 in zijn luier had gedraaid, was de Calvin Klein luier beter dan de Gucci snit, kortom hilarisch gewoon. Het moment dat ik de luier ging verwisselen op het podium kreeg mij zelfs stil. Na het schoonvegen van de billen moest er een beetje poeder op, schoot de dop eraf en een stofwolk van talkpoeder vloog in het rond. Een paar seconden viel het nummer stil behalve de zaal, die lag plat dus viel het gelukkig niet op. Hou je dan maar eens groot om niet in de lach te schieten. Het gezicht van Patje stond zo gek dat ik er werkelijk geen noot meer uit kon krijgen.

Het blijft geweldig, even in de huid kruipen van een wreed, lullig of komisch type,ik wil me weer inleven in een ander personage want ik heb het echt gemist...

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten