donderdag 10 maart 2011

Schoenentic

YESSSS, een blog voor de vrouwen! Na de Internationale vrouwendag denk ik dat naar schoenen shoppen een echte vrouwentic is. Neem bijvoorbeeld Imelda Marcos, zij heeft een collectie daar zeg je U tegen. Vergeleken bij haar is mijn collectie een schamel hoopje niets. Ok, ik beken, de schoenen die ik bezit zijn niet op twee handen te tellen, maar om nou te spreken van een verzameling... nee. De pumps waarvan de hak hoger is dan 6 cm staan in dozen op elkaar gestapeld, om ze netjes te houden, sommige zijn echte 'zit' schoenen, de avond vierdaagse kan je er helaas niet op lopen, anders had ik ze elke dag aangedaan. Je benen lijken nog langer, je houding is zo vrouwelijk en ik ben er helemaal gek op! Zelfs Nederland heeft een schoenenontwerper waar ik van hou, al heb ik geen Jan Jansen in de kast staan, was het maar waar. 

Ooit zal er een paar in mijn kast staan, al moet ik een vitrinekast aanschaffen zodat ik er elke dag naar kan kijken. Zeg nou zelf, als ze staan te verstoffen in een doos zou dat echt jammer zijn. Ik zou de kast naast die van mijn hubby kunnen zetten, zijn verzameling zou verbleken naast mijn Jan Jansen high heels. Zie je me al zitten, elke week de poetsdoek over de Jannen? Het is bijna zonde om erop te lopen, stel dat je met je elegante hakje tussen de tegels blijft haken, heb je gelijk schade. Of je zal maar langs een betonnen stoeprand schaven, levert een flinke lakschade op. Zou je een verzekering kunnen afsluiten mochten ze total loss zijn, heb je uberhaubt garantie, stel dat ze gejat worden! De pantoffeltjes van Jan zijn naar mijn mening een collectors item die in elke schoenenkast van de moderne vrouw moet staan. Eigenlijk heb ik nooit eerder moeite gedaan om een paar in bezit te krijgen, zouden ze op marktplaats staan? Hoe doen ze het eigenlijk qua prijs, zijn ze wel te betalen voor Jannie Modaal. Ik denk dat ik toch maar eens ga snuffelen [ alleen snuffelen Baronnetje ] want van kopen komt voorlopig even niets. For the time being is er altijd nog de Primarkt en daar zijn ze voor mij heel goed te betalen. Na het zien van al Jan zijn stiefels begin ik toch enigszins te lekken bij de mondhoeken... iemand een doekje?

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten