maandag 14 maart 2011

Reclamefolders

Velen zullen dit kunnen beamen; reclamefolders zijn irritant en dan doe ik er de huis aan huis bladen ook voor het gemak maar even bij. Als de boel naar binnen wordt gestort kan je bijna je eigen hut niet meer in omdat deze geblokkeerd is met allerhande bladen waar ik niet om gevraagd heb. Daar sta je dan, voor je eigen deur met vaak ook nog je handen vol boodschappen. Het wordt toch eens tijd dat ik standaard een boodschappentas in de achterbak deponeer voor dit soort gevallen. Anyway, je staat daar te jongleren met je handtas, zak brood en doos eieren en duwt uit alle macht je deur bijna aan yoghurt. Als je dan eindelijk de deur op een kier hebt krijg je bijna de deur voor je eigen plaat. Alle folders die eerst netjes in een plastic dingetje zaten liggen er nu uit, versnipperd door je hele gang. De krant is een gratis puzzel geworden, waardoor lezen uberhaubt niet meer mogelijk is. Daartussen ligt dan nog je post die je ertussenuit moet zien te vissen. Met je handtas, zak brood en een doos eieren gaat dit je niet lukken dus zet je de zooi neer op een strategische plek; op de grond. Uit pure frustratie graai ik de boel bij elkaar en mik dit liniaal rectaal de papiercontainer in. Nog mopperend smijt ik het de bak in en laat de deksel vallen. Ik stamp weer naar binnen omdat de kids dit ook hadden kunnen doen maar die zitten vrolijk voor de buis één of ander nutteloos programma te kijken. Als ik de deur dicht mik komen ze kijken wat er aan de hand is, duidelijk te laat! Nu heb ik geen hulp meer nodig en graai naar de eieren, handtas en... shit waar is het brood?

Voorheen hadden we zo'n sticker die alle kranten en folders ons huis voorbij gingen. Afgelopen zomer kwam de zomerschilder langs en die heeft deze prachtige woorden verwijderd. Niet erg dacht ik nog, plak er gewoon een nieuwe sticker op en klaar is Clara. Niets is minder waar, de oude sticker lag in repen en waar haal ik een nieuwe vandaag? Als iemand mij kan helpen aan een adresje waar ik die prachtige sticker kan halen dan houd ik me aanbevolen. For the time being doe ik elke dag aan sport, up, and down, klep omhoog en laten zakken die zooi, klep dicht, mijn training zit er weer op!

Tot de volgende wonder

1 opmerking:

  1. Hoi Silly!

    Die kan je bestellen bij de gemeente! Hebben wij ook gedaan. Niet dat het altijd helpt, want er zijn ook bezorgers bij die niet kunnen lezen... Maar toch!

    Succes ermee...

    Groetjes, Patrick

    BeantwoordenVerwijderen