zaterdag 12 maart 2011

Oh oh, mamsie in Tirol

Vandaag wil ik mijn ei wel eens kwijt, ik werd gisteren getrakteerd op Whipe Out en Oh, oh Tirol, hoe leuk kan je avond eindigen. Niet leuk dus, onze tweeling had gewonnen en kreeg hun zin om deze twee meest bizarre, vervelende, ja bijna irritante programma's te bekijken. Sinds onze kabel maatschappij het in hun botte hersens hebben gehaald om de kabel definitief te verwisselen voor digitaal heb ik geen zeggenschap meer over 'wat kijken we vanavond'. Gisteren was zo'n avond, ik hoorde mijn klasje al fluisteren dat ze vanavond voor de buis zaten om te zien hoe Barbie haar eerste ski ervaring had beleefd, dat Jokertje in het echt ook niet te verstaan is en dat Matsu Matsu in real life een waar lustobject blijkt te zijn. Het zal mij aan mijn reet roesten, dit moet ik thuis niet bespreekbaar maken, voor je het weet zit ik vanavond ook naar dat belabberde programma te kijken. Ik haal alles uit de kast om die zapmolen maar niet uit het oog te verliezen en houd de zender angstvallig op RTL4. Wat doen die leipo's, ze laten een tekstballon zien met wat er op RTL 5 komt, je raad het al, onze bona tweeling wil dit zien! Hoe klets ik me hier onderuit, ik heb geen zin in Sterretje, Barbie en Sniper met zijn jaloerse vriendin Roosdoos. Hoe ik het ook probeer, zij zijn met z'n tweeen en ik... ik ben alleen en win het duel niet. Maar voordat oh, oh, Tirol begint heb je nog zo'n kneuze programma; Whipeout, net zo erg, zo nog niet erger! Als losgeslagen randdebielen gaan ze over een parkour waarbij het bij de aanloop al fout gaat. De meest bizarre landingen heb ik gezien, zelfs in slowmotion was het nog saai maar goed, de Bona tweeling lagen krom op de bank. Ik kan daar niet de humor van inzien en zit dan ook met een strakke bek te kijken wat er zoal gebeurd.

Dan komt het hoogtepunt van de avond, dertig minuten oh oh Tirol. Voordat de kneuzekermis naar Tirol afgereisd gaan ze nog even in de restyling, TE zonnebank bruin, TE blond, TE... moet ik verder gaan? Een simpel skibroekje van de Zeeman zal je aan hun billen niet zien, nee het is allemaal hightech en moet allemaal aangepast zijn qua kleur op hun IQ. In het huis is vorige week een nieuwe bewoner blijven plakken, genaamd Tijgertje, ik noem het meer een mispoes. Maar goed, alles voor de kijkcijfers en de jeugd is er gek op. Vroeger keken we naar hele andere dingen, daar zaten mijn broer en ik op de bank met tussen ons in een bak cornuco's en een beker warme chocolademelk, te kijken naar de Weekendkwis, lekker burgerlijk. Ok, de marmottenrace zou anno 2011 alleen nog leuk zijn voor kleuters en alleen te zien zijn bij Tik Tak, dat ter zijde. Nu is een programma humor als er een domme gans geen twee stappen kan zetten met de lange latten onder de poten, ligt mijn zoon in een deuk als Barbie niet weet of ze nou haar been of haar nagel gebroken heeft en gaan ze stuk als Sterretje zijn slaapkamer schoonspuit met een odeur waar je groen van uitslaat. Kortom, ik heb mijn avondje irritatie wel gehad voor een week, ik vrees dat ik er volgende week ook niet onderuit kom... kan ik nog naar Tirol?

Tot de volgende wonder

1 opmerking:

  1. hahahaha
    Wij waren hier in vlaanderen getrakteerd op Oh Oh Cherso. Even hersenloze tv hé. De voorloper.
    Voor mij was dat mijn half uurtje lachen per week. Niemand keek ernaar maar op 't werk de dag nadien lagen we allemaal weer plat van de uitspraken, kledij, fratsen enz.
    't Is zo banaal maar soms is wat ze doen zoooooo dom dat het echt wel grappig is....HOe is het in Gods's naam mogelijk om je zooooo belachelijk te laten maken? En nt alléén nationaal maar ook internationaal? Incroyable! Dus als ik het goed begrepen heb, hebben wij Tirol (groten brol) ook nog tegoed? hahahahaha Dat beloofd!

    BeantwoordenVerwijderen