vrijdag 25 maart 2011

Interview with...

Aanstaand weekend is er voor de 11e keer de Gote Maten Beurs in Eindhoven. Zoals elk jaar dreigt dit weer een feest te worden voor iedereen met mooie ronde vormen in het kwadraat. Zondag is er tijdens de beurs de Miss Plussize Fashion Verkiezing, zestien prachtige finalisten zullen strijden naar de titel Miss Plussize Fashion 2011, in de jury oa Henk Bres. Aangezien ik elke dag een leuke blog wil plaatsen is het deze keer in de vorm van een interview. Drie kanjers heb ik een aantal vragen gesteld waar ik leuke antwoorden op heb gekregen. Laten we beginnen bij Henk Bres, al vanaf het begin vast jurylid van de Miss Plussize Fashion verkiezing, Henk heeft tenslotte wel smaak! Al jaren met zijn Corretje een heerlijk stel.

Vragen aan Henk Bres:

Naam: Henk Bres
Beroep: Dekstier
Hoe ben je bij de Miss Plussize Fashion terecht gekomen? Puur geluk
Vindt je het leuk om als jurylid betrokken te zijn van de MPSF? Egt wel
Waar let je op tijdens de verkiezing? Mijn geheim
Is de nieuwe MPSF welkom bij je te gekke programma de start van de nacht? Ja TUURLIJK!
Hoe beleef je de verkiezing? Als een sprookje
Wat voor tip zou je mee willen geven aan de nieuwe MPSF 2011? Weet niet wie het is dus nog geen oordeel.

Vragen aan Jagaira Hagendijk:

Naam:
Jagaira Hagendijk-de Jong
Beroep: PlusSize Model en Motivation Speaker
Wat heb je met de Miss Plussize Fashion verkiezing?Ik ben Miss PlusSize Fashion 2010
Hoe ben je betrokken geraakt bij de Miss Plussize Fashion verkiezing? Doordat ik vorige jaar mee heb gedaan; en heb gewonnen ben ik bij de verkiezing betrokken geraakt omdat het voor mij een passie om uit te dragen dat elke vrouw mooi ongeacht welke maat ze ook in haar
kleding heeft staan!!!
Wat heb je zoal bereikt met de titel MPSF? Heb 2 covers gehad(Vrouw en Vriendin) meegewerkt aan diverse producties in bladen(Vrouw, Vriendin en Big is Beautfiul) Meegedaan met diverse films (Dik Trom, Loft, Dolfje de weerwolf). Door deze titel heb ik de keuze gemaakt om voor mijzelf te beginnen als PlusSize Model en als Motivation Speaker: Ik wil vrouwen inspireren om te leren kiezen voor zichzelf. Kijken wat bij jou past en te waarderen wat je hebt en dat je er zeker mag zijn!!!
Hoe is je titeljaar verlopen? Ik heb genoten van alle mooie dingen die op mijn pad zijn gekomen. Het heeft zoveel deuren geopend.
Wat vindt je van de huidige kandidaten? Daar zit zeker de Nieuwe Miss PlusSize Fashion 2011 tussen:-D
Welke tip ga je meegeven aan de Miss Plussize Fashion 2011? Geniet van elke stap, van elke deur die open gaat maar boven alles blijf dicht bij jezelf!!! Zorg dat alles wat je doet dat je daarin prettig voelt en dat je open blijf staan voor iedereen om je heen. Er zullen altijd mensen zijn die iets over je te zeggen hebben maar denk maar zo: Zolang de mensen die dicht bij je staan nog steeds in je geloven ga je de goede kant op.........
Zijn er nog dingen die je de nieuwe Miss zou willen meegeven? Zorg goed voor mijn kindje.....ik heb het met passie gedaan en ben er nu zo blij dat ik het aan jou mag doorgeven.........Ik ben nu al trots op jou en weet dat ik altijd voor je klaar sta!!!!

Vragen aan Marlon Sebel:
Naam: Marlon Sebel
Beroep: Ondernemer
Hoe is de MPSF ontstaan? De Miss PlusSize Fashion Verkiezing is in 2003 ontstaan bij de eerste Grote Maten Beurs, toen nog Grote Maten Modebeurs in Rijswijk. Wij wilden toen een leuke activiteit, modellenbureaus met +Size modellen waren er toen nog niet en van het een kwam het ander.
Wat is de meerwaarde van de MPSF op de Grote Maten Beurs? Het belangrijkste vind ik dat de kandidaten die meedoen een enorme leuke ervaring hebben, ze eindelijk kunnen stralen op een catwalk en dat het voor het publiek heel erg leuk is om naar te kijken. Het leuke is dat de kleding die de finalisten showen ook te koop zijn op de Grote Maten Beurs.
Hoe verloopt de organisatie van de MPSF, heb je hulp? De MPSF was eerst bijzaak op de beurs en werd er even bijgedaan. Tegenwoordig wordt de verkiezing zeer professioneel aangepakt en zitten er heel wat man-uren in. De verkiezing wordt neergezet samen met een zeer hecht beursteam die er stuk voor stuk het beste uit willen halen.
Wie kan zich allemaal inschrijven voor de MPSF 2012, hoe en waar? In het najaar van 2011 kan er weer ingeschreven worden via www.missplussizefashionverkiezing.nl. Wij vinden dat een ieder mee zou moeten kunnen doen met de verkiezing. Kledingmaat en leeftijd stellen wij (bijna) geen eisen aan. Maat 46, maat 60, 20 jaar maar ook 40+’ers doen er dit jaar mee. Waarom? Wat is nou nog leuker voor het publiek als je je in één van de kandidaten kunt herkennen. De dames met de meeste uitstraling, beste motivatie om mee te doen en natuurlijk mooiste foto’s maken de meeste kans om uitgenodigd te worden voor de castingdag.
Zijn de winnaressen een grote hulp voor je in hun titel jaar? Van elke verkiezing leer je weer en de feedback van de winnares (maar ook van de andere finalisten) is altijd een leerschool voor de volgende keer. Het afgelopen jaar heb ik een hele goede band opgebouwd met winnares Jagaira Hagendijk die ondertussen ook een plekje veroverd heeft in ons beursteam.
Wat verwacht je van de MPSF 2011? Een hele spannende strijd. De voorgaande jaren deden er meestal wel een paar uitschieters mee waar je niet omheen kon. Dit jaar doen er 16 uitschieters mee en zal het lot het pas op 27 maart bepalen wie er gaat winnen of bedoelde je dat niet met je vraag? 
Het zijn leuke interviews geworden, veel leesplezier en mocht je niets te doen hebben dan zou ik zeker langs komen. Zaterdag veel shows en zondag de Miss Plussize Fashion Verkiezing 2011, wie komen allemaal de finalisten aanmoedigen?


Tot de volgende wonder

1 opmerking:

  1. Hey Sil, wat knap dat je vamdaag dit leuke stuk nog hebt geschreven......en het is bijna zover.
    Zo ontzettend leuk en het wordt genieten!!

    Dikke knuff Aliene

    BeantwoordenVerwijderen